سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشریح حادثه سرمازدگی معلم از زبان جوان نجات یافته


ایرنا/ میثم ظهرابی جوان 25 ساله که به علت سرما و کولاک دوست خود و معلم روستا را در جاده چرام طسوج چرام از دست داده و خود پس از بستری دربیمارستان دهدشت با تلاش پزشکان نجات یافته است، این حادثه تلخ را تشریح کرد.

میثم در این باره می گوید: ساعت سه بعد از ظهر در مسیر جاده طسوج چرام با مینی پاترول در جاده برفی و کولاکی در حال حرکت بودیم که سرو صدای مردی توجه ما را در بین راه برفی به خود جلب کرد.

وی افزود: با شنیدن صدای این مرد که زنده یاد علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروش نژاد روستای طسوج بود از ماشین پیاده شدیم و برای کمک رسانی به معلم چند متری را در برف پیاده روی کردیم.

میثم اضافه کرد: زمانی که ما رسیدیم معلم موتورسیکلت خود را در جاده جا گذاشته و سرما نیز بدن او را خشک و بی حس کرده بود.

وی افزود: فوری معلم را سوار خودرو کردیم و به علت سرما و کولاک شدید به دنبال چاره برای گرم کردن معلم افتادیم که بعد از گذشت چند دقیقه پکنیک را روشن و شیشه های ماشین را به حالت نیمه باز گذاشتیم.

وی افزود: بعد از چند متر حرکت، ماشین به علت برف و کولاک سنگین دیگر قادر به حرکت نبود.

میثم ادامه داد: با توجه به برف و کولاک شدید از معلم درخواست پیاده روی کردیم ولی معلم توان حرکت نداشت.

وی گفت: در اولین تماس با پدر در یاسوج خواستار اطلاع رسانی به مسئولان و درخواست کمک کردم در حالی که از قطع و وصل شدن خطوط تلفن همراه کلافه شده بودم و تنها امید خود را تماس با مسئولان اجرایی و اداره راه و شهرسازی دیدم که موفق به تماس با فرماندار نشدم و مسئولان اداره را ه نیز جواب قانع کننده ای ندادند.

میثم اضافه کرد: بعد از قطع شدن خطوط تلفن همراه به علت شدت سرما در ماشین منتظر کمک رسانی بودیم.

گویا میثم در بخشی از زمان معطلی در برف با گوشی خود نیز در حال مستند سازی بود، زیرا در بخشی از فیلمی که گرفته بود به شیشه های ماشین که از قبل پایین کشیده شده بودند نیز اشاره کرده است .

میثم تنها دلیل مرگ معلم و همراه خود را سرمازدگی اعلام کرد و افزود: بعد از تماس تلفنی و چند ساعت نشستن در ماشین چیزی را به یاد ندارم.

میثم در حین صحبت کردن از مسئولان خواستار توجه بیشتر به این منطقه محروم نیز شد و گفت:چه خوب است که مسئولان با تدبیر درست و تامین زیر ساخت های لازم از وقوع چنین حوادث تلخی جلوگیری کنند.

میثم شب 25آذر در حالی که بیهوش بود از سوی اکیپ امدادرسانی چرام به بیمارستان دهدشت اعزام شد در حالی که دو همراه آن فوت کرده بودند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت تنها عامل مرگ معلم چرامی ویک نفر دیگر را سرمازدگی اعلام کرد و گفت: از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند.

سید علی مولایی با اشاره به مراقبت های ویژه از این جوان بهبود یافته افزود: به زودی این جوان و با تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص خواهد شد.

میثم که در حادثه سرمازدگی ناشی از توقف در جاده برفی چندروز بخش داخلی بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت بستری بود،هوشیاری کامل خود را در این با همکاری پزشکان به دست آورده بود.

هنگام سرکشی از میثم، پرستار بیمارستان دهدشت در حال تعویض سرم بود وگپ و گفت با میثم بود و چند نفری از بستگان این جوان با دیدن وضعیت بهبودی میثم دست به دعا برداشته بودند.

قبل از شروع جزئیات از زبان میثم، نامزد و خواهر میثم از سهل انگاری در کم توجهی به این حادثه دردناک و سرکشی نکردن به وی به شدت انتقاد کردند.

منطقه طسوج یکی از مناطق گردشگری و در عین حال سردسیری و برف گیر در مسیر جاده جلیل -سرفاریاب و در حدود 60کیلومتری از مرکز شهرستان چرام واقع شده است.

شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیتی حدود 13 هزار نفر در 260 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
روایت تکان دهنده از فاجعه منا از زبان یک نجات یافته