سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله سیاست روز/ غرب راه مبارزه با تروریست‌ها را بسته


سرمقاله سیاست روز/ غرب راه مبارزه با تروریست‌ها را بسته

سیاست روز/ « غرب راه مبارزه با تروریست‌ها را بسته » عنوان یادداشت روز روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

پیچیده‌تر کردن اوضاع و بحران منطقه غرب آسیا که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی انجام می‌شود، راه به جایی نخواهد برد.
تلاش‌ها و رایزنی‌های گسترده‌ای که از سوی مقامات غربی در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه به خاطر عملیات تروریستی در پاریس انجام می‌شود، به هیچ عنوان نیاز نیست، این تحرکات تنها یک شوی سیاسی است. اینگونه رفتارها و واکنش‌ها بدون توجه به اصل موضوع و عمق آن، مثمرثمر نخواهد بود، بلکه موانعی را هم بر سر راه مقابله با تروریست‌ها در سوریه و عراق ایجاد می‌کند.
حمله به گروه‌های تروریستی - تکفیری در سوریه و عراق لازم است و باید ادامه داشته باشد. زیرا آنها اکنون در وسعت زیادی از خاک سوریه و عراق حضور دارند و اقدام به استحکام مواضع خود کرده‌اند و سیستمی را ایجاد کرده‌اند که همانند یک دولت اقدام می‌کند. هر چقدر هم مواضع آنها از سوی هواپیماهای روسی یا آمریکایی و فرانسوی بمباران شود، کار بر روی زمین به پایان عمر آنها رقم خواهد زد.
البته این تاکتیک توصیه به حضور نیروهای زمینی کشورهای فرامنطقه‌ای و حتی منطقه‌ای نیست، چرا که نیروهای موجود در دو کشور عراق و سوریه قابلیت مقابله و از بین بردن آنها را دارند. اما چون هدف آمریکایی‌ها و غرب در سوریه و عراق چیز دیگری است، درباره گزینه‌های اصلی و اساسی که تنها راه ممکن برای نابودی تروریست‌هاست، نه که فکر نکنند، چون خود به خوبی می‌دانند که راهکار کنونی که برای نابودی تروریست‌ها در پیش گرفته‌اند، حملات هوایی نیست.
هدف آمریکا، تجزیه سوریه و عراق است و این کار را گروه‌های تروریستی به خوبی می‌توانند در راستای اهداف آمریکایی صهیونیستی پیاده کنند.
گروه‌های تروریستی از نظر کمیت و کیفیت گرچه در شرایط مطلوبی قرار دارند، اما بدون شک اگر حمایت‌های گسترده خارجی را دریافت نکنند، نابودی بسیار سریع‌تر به سراغ آنها خواهد آمد.
تروریست‌های تکفیری از جایی تغذیه می‌شوند. هم از لحاظ نفرات و هم از نظر تجهیزات و تسلیحات نظامی، با استقراری هم که در بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق یافته‌اند، حتی مبادلات اقتصادی و تجاری هم دارند.
فروش نفت سوریه و عراق یک منبع درآمد برای آنها است. نیروهای موجود در این دو کشور به راحتی میان کشورهای مبدأ خود رفت و آمد می‌کنند و به سوریه باز می‌گردند.
نخستین اقدامی که باید در راستای نابودی این گروه‌ها انجام شود قطع پل ارتباطی آنها با خارج از مناطق اشغالی است. بیشتر نیروهایی که به سوی سوریه و عراق گسیل شده‌اند، از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا بوده‌اند.
براساس اعتراف فابیوس وزیر خارجه فرانسه که پس از حملات تروریستی پاریس گفت: بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای داعش از خاک این کشور راهی سوریه شده‌اند و حتی بازگشته‌اند و دوباره راهی سوریه گشته‌اند، این ادعا را اثبات می‌کند.
آیا نمی‌توان جلوی تردد این نیروها را گرفت؟ آمارهای دقیقی وجود دارد که نشان می‌دهد هر کشوری چقدر در حضور اتباع خود در سوریه و عراق نقش داشته است. کشورهای همسایه سوریه و غرب آسیا هم در این بحران نقش دارند. رژیم سعودی اصلی‌ترین حامی تروریست‌هاست که هم پول و نیرو و هم تسلیحات نظامی به سوریه ارسال می‌کند. قطع این حمایت‌ها، گام اصلی و مهم برای نابودی تروریست‌هاست.
هم‌اکنون که ایران و روسیه با همکاری ارتش سوریه و نیروهای مردمی و البته حزب‌الله لبنان، پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده‌اند و مناطق زیادی را از سرزمین سوریه از چنگ تروریست‌ها خارج کرده‌اند، نشان می‌دهد که روش درست مبارزه چگونه است. اما تا هنگامی که حمایت‌ها از این گروه‌های تروریستی همچنان ادامه داشته باشد، زمان نابودی آنها هم طولانی‌تر خواهد شد.
اما تا زمانی که آمریکا و اروپا تنها در فکر امنیت خود و اهداف سیاسی در منطقه غرب آسیا باشند، این مسلمانان هستند که در شرایط بحرانی سخت تری قرار خواهند گرفت. خطر جدی، جهان اسلام را تهدید می‌کند و نمی‌توان به وعده‌ها، رایزنی‌ها و واکنش‌های ظاهری اروپایی‌ها و آمریکا دل خوش کرد، چرا که آنها نه تنها پل ارتباطی میان کشورهای خود با سوریه و عراق را از بین نخواهند برد، بلکه راه را برای خروج هر چه بیشتر تروریست‌های تکفیری که در کشور آنها حضور دارند، بازتر خواهند کرد.
آنها اگر خواهان ایجاد صلح و امنیت در منطقه و جهان هستند، کمک‌های خود را به گروه‌های تروریستی قطع کنند و این کمک‌ها را به دولت و ملت سوریه و عراق بدهند تا شیب نابودی تروریست‌ها تندتر شود.


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست