سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سایتهای فروش اینترنتی باید نماد اعتماد بگیرند


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از "شاتا"، علی اصغر توفیق اظهارداشت: هم اکنون در کشور بخشهای خصوصی و دولتی سایتهای فروانی را برای تجارت و فروش کالا ایجاد  کرده اند اما همیشمه در میان مردم این شک وجود دارد که این سایتها اصل بوده و قابل اعتماد می باشند لذا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با کنترل سایتهای یاد شده آنها را ارزیابی کرده و تایید صلاحیت می کنند.

معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با بیان اینکه نماد اعتماد فقط یک عکس نیست ، افزود : این نماد یک لگوی زنده است بطوری‌که اگر شرکتی در سایت خود نماد اعتماد را نصب کرد با یک کلیک روی آن  وزارت صنعت ، معدن وتجارت صلاحیت آن را به مخاطب نمایان می سازد.

توفیق در ادامه  با بیان اینکه در وزارت صنعت، معدن وتجارت مبحث « دولت الکترونیک » دارای دو موضوع جداگانه است؛ در معرفی آنها گفت: در بخش نخست  تمام اقداماتی که این وزارتخانه در دورن سازمان خود به صورت الکترونیکی انجام می دهد که شامل: فرم ها و درخواستها ؛ صدور پروانه ها  و سایر ارتباطات داخلی است که در چارچوب آیین نامه های ابلاغ شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این وزارتخانه ابلاغ شده است

وی در توضیح بخش دوم  مبحث « دولت الکترونیک » در وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: در این بخش که با مخاطبین  بیرون از وزارتخانه سرو کار داریم می تواند به مواردی نظیر  تجارت الکترونیک ، پنجره واحد تجاری ، اعطای مجوز به شرکتهایی که فعالیت نرم افزاری می کنند را شامل  می شود که معاونت آموزش ، پژوهش و فن آوری‌روی آنها  سیاست گذاری و طراحی سسیستم می کند.

توفیق تصریح کرد: پیگیری موضوع دولت الکترونیک در درون وزارتخانه برعهده معاونت توسعه مدیریت ، منابع و امور استا نهامی باشد که کلیه مکاتبات و فعالیتهای خود را بصورت الکترونیکی انجام می دهد.

معاون آموزش ، پژوهش و فن آوری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: روزانه شرکتهای بسیاری برای تولید و صادرات نرم افزار با مراجعه به این وزارتخانه ؛ مجوز می گیرند همچنین در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت به متقاضیان خود امضای الکترونیکی اعطا می کند.

وی در خصوص امضای الکترونیک  گفت: این امضاء یکی از ابزارهای مهم توسعه تجارت الکترونیکی محسوب شده و درست این است که وقتی تمام اقدامات بصورت الکترونیکی انجام شود باید امضای آن نیز الکترونیکی شود  که تنها دستگاهی هستیم که متصدی امضای الکترونیکی در کشور می باشیم.

توفیق در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پنجره واحد تجارت برون مرزی از سردرگمی در واردات و صادرات می کاهد تصریح کرد: با  ایجاد پنجره واحد تجارت برون مرزی  به جای سردرگمی تجار و اتلاف وقت آنان برای امر صادرات و واردات  مکانیسمی و سامانه ای  ایجاد شده که متقاضی وارد  این پنجره شده و اطلاعات لازم را دریافت می کند.

وی افزود: کسی که درصدد صادرات و یا واردات کالایی است باید با مراکزی بی شماری نظیر  گمرک جمهوری اسلامی ایران ؛ بانک مرکزی ، کشتیرانی، سازمان بنادر ، سیستمهای حمل ونقل  و غیره  در تعامل باشد که هرکدام از اینها ضوابط و مقررات خاص خود را دارند و همگی برای تجار وقت گیر است.

توفیق خاطرنشان کرد: از این رو تلاش شده تا با ایجاد پنجره واحد تجارت برون مرزی در صدد رفع مشکلات زمان بر صادرکنندگان و واردکنندگان برآییم.

 انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خرید اینترنتی از فروشگاه های دارای نماد اعتماد