سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یزد‌ی‌ها به داشتن انصاف شهره‌اند


مردم ایران زمین، یزد را همیشه دیار مردمانی صادق، درستکار، سخت‌کوش و قانع می‌دانستند،‌ مردمانی که در سایه صداقت خود، رزق و روزی می‌جویند و چشمانشان به کرم پروردگار بوده و همواره در پی خرسندی او هستند.

البته آنهایی که همیشه در پی خشنودی خداوند هستند، ‌کسب و کار خود را با نام و یاد خدا آغاز می‌کنند و همیشه انصاف را سرلوحه معاملات و روابط کاری خود قرار می‌دهند.

«حسین مسرت» از پژوهشگران فرهنگ عامه یزد در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد،‌ به ویژگی بازاریان یزدی اشاره می‌کند و می‌گوید: قناعت و توجه‌ی ویژه به روزی حلال از مهم‌ترین ویژگی بازاریان و کسبه‌ی استان یزد است.

وی هم‌چنین خداجویی و کسب حداقلی درآمد را از دیگر ویژگی‌های کسبه یزد می‌داند و تصریح می‌کند: بازاریان یزد علاوه بر این که مشتریان را طرف دوم معامله متصور هستند،‌ آنها را فرستاده‌ای از جانب خداوند برای توزیع برکت می‌دانند.

مسرت اهتمام به برگزاری مراسم گلریزان،‌ اقامه نماز اول وقت و توجه ویژه به نحوه مشتری‌مداری را هم از خصلت‌های کسبه‌ی یزد عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: بازاریان یزد همیشه در عرصه‌های مختلف، نقش‌آفرینی کرده‌اند به نحوی که اکنون نیز در تعیین تکلیف جریان‌های سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش می‌کنند.

این در حالی است که سازمان بسیج اصناف استان یزد هم در راستای ترویج فرهنگ دینی و ایجاد بازار اسلامی در استان، برگزاری کلاس‌های فقه بازار و تدوین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بین اصناف و بازاریان را در دستور کار خود قرار داده است.

«علی اصغر سلمانی» رئیس بسیج اصناف استان هم با اشاره به ویژگی دینی و اخلاقی بازاریان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای یزد اظهار می‌کند: اصناف به‌علت نوع رسالت خود، نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه ایفا می‌کنند.

وی در ادامه انصاف،‌ اخلاق پسندیده و کمک به نیازمندان را از ویژگی‌های شاخص بازاریان استان یزد می‌داند و می‌گوید: در استان یزد، 69 صنف و اتحادیه‌ی فعال نسبت به تدوین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اقدام می‌کنند.

رئیس بسیج اصناف یزد با اشاره به برگزاری کلاس‌های فقه بازار در 9 نقطه‌ی یزد، خاطرنشان می‌کند: بازاریان یزدی به‌علت تعهد دینی و برخورد اسلامی در معاملات، الگوی مناسبی به‌منظور ایجاد بازار اسلامی در کشور هستند.

سلمانی استقبال بیش از 1000 نفر از بازاریان یزدی در نخستین دوره کلاس‌های فقه بازار در سال جدید را نشانه‌ی علاقه و تعهد دینی بازاریان یزد عنوان می‌کند.

وی انجام معاملات شرعی و ترویج فرهنگ روزی حلال را از اهداف برگزاری کلاس‌های فقه بازار در استان بیان می‌کند و یادآور می‌شود: بازاریان از جمله عوامل موثر در ایجاد امنیت پایدار اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی هستند.

این مسئول اعلام می‌کند: اجرای طرح تعطیلی بازار به‌صورت غیراجباری در اوقات نماز یومیه، از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج اصناف در سطح استان است که هم‌اکنون به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید: آشنایی بازاریان با وظایف خود در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز از برنامه‌های جدی سازمان بسیج اصناف در استان یزد است.

مسئول بسیج اصناف یزد بیان اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان بازاریان را ضروری می‌خواند و تصریح می‌کند: تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده،‌ مستلزم احساس مسئولیت همه اقشار مختلف جامعه است.

سلمانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از تحقق توطئه‌های شوم فرهنگی و اقتصادی دشمنان دین و نظام اسلامی ایران، می‌گوید: مبارزه با عرضه انواع کالای قاچاق از اولویت‌های جدی اصناف استان یزد در سال جدید است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ابن تیمیه با انصاف یا بی انصاف