علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شب عکاسی یلدا برگزار شد


به گزارش خبرگزاری مهر، شب عکاسی یلدای یکهزار و سیصد و نود و چهار شمسی همراه با نمایش آثار و خاطره‌گویی بیست تن از عکاسان کشور از جمله اسماعیل عباسی، افشین شاهروردی، امیرعلی جوادیان، مسعود زنده روح کرمانی، ساعد نیک ذات، حسن غفاری در استودیو «نقش رویای بهشت» رقم زد.

محسن زین‌العابدینی، مدیرعامل استودیو «نقش رویای بهشت» ضمن خوش آمدگویی به عکاسان حاضر در شب عکاسی یلدای یکهزار و سیصد و نود و چهار شمسی گفت: امسال تصمیم گرفتیم برای نخستین بار شب یلدا را دور هم و با حضور اساتید عکاس برگزار کنیم. ما به دنبال پیوند عکس و شب یلدا بودیم که تصمیم به برگزاری شب عکاسی یلدا گرفتیم.

اسماعیل عباسی، عکاس پیشکسوت کشور، با بیان اینکه ما امروز آنقدر گرفتار کارهای شخصی هستیم که دیگر فرصت نمی‌کنیم از حال یکدیگر اطلاع پیدا کنیم، گفت: با برگزاری چنین جلسات خودجوش، می‌توانیم از حال هم جویا شویم و با هم‌‌اندیشی می‌توان راهکاری را جست تا بزرگان عکاسی را تکریم کنیم.

حسن غفاری و مسعود زنده‌روح کرمانی از دیگر عکاسانی بودند که با نمایش آثار خود به ذکر توضیحات و خاطرات عکاسی خود پرداختند.

حسن غفاری با استقبال از برگزاری «شب یلدای عکاسان» گفت: اقدامات این چنینی کار شایسته‌ای است و حق و حقوقی که هنرمندان باید داشته باشند در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا آزادانه بدون محدودت خدمات اجتماعی خود را انجام دهند. مراکزی همچون شرکت «نقش رویای بهشت» هم، چنین کاری می‌کنند و به ابعاد مختلف فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شده و موجب پیدایش شرایط خوب در جامعه شوند.

آرش حمیدی نیز با استقبال از برگزاری شب یلدای عکاسی گفت: اصولا هر حرکتی که حامی ویژه دارد یک هادی هم دارد که آن را به سمتی هدایت می‌کند. از آنجا که تشکل‌های هنری عمدتا از سوی سیستم‌های سازمانی دولتی با پیچیدگی‌های خاص تشکیل می‌شوند عمدتا در دام تکرار گرفتار می‌شوند و فضای سنگین و رسمی بر آنها حاکم است که ملال آور است.

وی ادامه داد: بنابراین برگزاری تکریم و بزرگداشت بزرگان عکاسی و مراسمی مانند شب یلدای عکاسان به صورت خود جوش  می‌تواند در شرایط کنونی جامعه ما امر پسندیده و نیکویی باشد، اگر بشود که چنین جریاناتی طوری هدایت و زنده نگه داشته شود که به حیات خود ادامه دهد از خروجی آن اتفاق شایسته تری بیرون می‌آید تا اینکه وابسته به یک مکان و فضای معین باشد.

کاوه بغدادچی، آرش حمیدی، مهدی قاسمی، سعید فرجی، حسین بدرلو، محمود مروتی، ساسان مویدی، ساعد نیک ذات، سیوا شهباز، بهزاد ترکی زاده، شهاب واجدی و سید محسن سجادی به همراه هنرمندان سایر رشته ها، از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم بودند.

 


ویدیو مرتبط :
شب یلدا با صدای یلدا،از دلنوشته های یلدا