سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در تعریف الگوهای میانی اسلام برای بانوان دچار ضعف هستیم


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فهیمه فرهمندپور صبح امروز در کنگره ملی شهیده طیبه واعظی و 260 شهیده زن استان اصفهان ضمن گرامیداشت این شهید اظهار کرد: علاوه بر وجود برنامه‌های فشرده‌ بر خود لازم دانستم تا برای ادای احترام به مادران شهدا در این مراسم حضور پیدا کنم.

وی در ادامه افزود: بیش از 30 سال است که در دانشگاه حضور دارم و در تمام این مدت به مسائل دختران پرداختم و می‌توانم ادعا کنم با بخش زیادی از مسائل دست به گریبان آنها آشنا و اگر درمان را ندانم دردها را می‌شناسم.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: آنچه بیش از همه باعث آسیب شده دو ضعف اساسی برای ارائه الگوهای عالیه خودمان است. این مطلب که الگوهای ما حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) هستند کاملا صحیح است اما نتوانسته‌ایم مجموعه‌ای از شناخت‌های کاربردی این الگوها را به جامعه منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: چندی پیش همایشی با موضوع زنان برگزار شد و مقالاتی از کشورهای مختلف به دست ما رسید؛ یکی از بانوان اهل ترکیه طرح سئوال کرده بود و گفته بود اگر حضرت زهرا(س) در زمان فعلی زنده بودند از چه لباسی استفاده می کردند.

فرهمند‌پور اذعان داشت: شاید اولین جواب چادر باشد اما چادر لباس بیرونی است و سئوال را می‌توان اینطور مطرح کرد که اگر حضرت زهرا(س) در عصر ما زندگی می‌کردند در یک مجلس زنانه که نامحرمی وجود ندارد چه لباسی می‌پوشیدند؟

وی با اشاره به اینکه عدم تعریف الگوهای میانی ضعف بعدی ما بوده است، تاکید کرد: وقتی گفته می‌شود که نمی‌توان مثل حضرت زهرا(س) بود باید الگوهای در دسترس‌تری ارائه شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان داشت: شهیده واعظی یکی از این الگوها است که ما بسیاری از این شهدا را در کشور داریم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم و تقاضا می‌کنم از مسئولان و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند این الگوها را شناسایی و معرفی کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه کمبودی در سرمایه نداریم، کشورهای آفریقایی روی معادن الماس زندگی می‌کنند اما گرسنه و با حداقل امکانات؛ فکر می‌کنم ما هم به نوعی شبیه به آن کشورها هستیم چراکه جوانان ما با وجود چنین الگوهایی به سراغ بازیگران و چهره‌های غربی تقلید می‌کنند.

انتهای پیام/63064/صا40


ویدیو مرتبط :
امریکا دچار ضعف است