سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ببر سیبری و فشار محیط زیست برای برکناری یک مدیر


فارس/ محیط زیست که از عمل به صورتجلسه ای که 3 ماه پیش برای انتقال ببر سیبری به جایگاه سمسکنده امضا کرده بود، منصرف شده و از طرفی نتوانسته است، موافقت سازمان دامپزشکی را برای خونگیری از این حیوان در مکان کنونی جلب کند، در تلاش برای مختومه کردن پرونده این ببر و برکناری یکی از مدیران سازمان دامپزشکی است.

شنیده ها حاکی از آن است که طی روزهای گذشته مدیران محیط زیست متوسل به اعمال فشار به ریاست سازمان دامپزشکی برای برکناری داریوش جهان پیما مدیرکل بهداشت و بیماریهای دام سازمان دامپزشکی کشور، که طی سالهای اخیر به عنوان نماینده سازمان دامپزشکی مسئولیت رسیدگی و تصمیم گیری در رابطه با ببر سیبری را عهده دار بود شده‌اند.

به دنبال تجمع اخیر فعالان حیات وحش مقابل سازمان حفاظت محیط زیست و درخواست انتقال ببر سیبری به جایگاه سمسکنده که توسط مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست وعده داده شده بود تا آخر شهریورماه محقق شود، مجید خرازیان مقدم، مدیرکل دفتر حیات وحش با حضور در جمع تجمع کنندگان اعلام کرد: متاسفانه با بررسی های بیشتر به این نتیجه رسیدیم که انتقال ببر سیبری به سمسکنده مقدور نیست،بنابراین، امروز فرهاد دبیری، معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار موافقت آن سازمان با خون گیری از ببر سیبری در مکان کنونی خواهد شد.

خرازیان مقدم ادامه داد: در صورتیکه سازمان دامپزشکی با درخواست ما موافقت نکند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شخصا از طریق وزیر جهاد کشاورزی، مسئله را پیگیری و موافقت سازمان دامپزشکی را با خونگیری در ارم جلب خواهد کرد.

این در حالیست که داریوش جهان پیما، روز چهارشنبه در واکنش به نامه فرهاد دبیری طی گفتگویی با رسانه ها ضمن مخالفت اکید با درخواست مسئولان سازمان محیط زیست برای خونگیری از ببر سیبری در قرنطینه ارم گفته بود: سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت سال گذشته برای حل مشکل ببر سیبری، پیشقدم شدند و با حذف گزینه معدوم سازی، از سازمان محیط زیست خواستند ببر را برای انجام آزمایشات لازم به مکانی استاندارد و بدون بازدید عموم منتقل کند که مورد قبول مسئولان سازمان محیط زیست وارد شد و طی صورتجلسه ای که 3 ماه پیش امضا کردند متعهد شدند حیوان را تا آخر شهریورماه سال جاری به جایگاه ببر در منطقه حفاظت شده سمسکنده منتقل کنند. لذا با توجه به مناسب نبودن شرایط قرنطینه ارم برای خونگیری از این ببر از مسولان سازمان خواهشمندم به صورتجلسه ای که امضا کرده اند پایبند باشند و حیوان را برای انجام آزمایش و تعیین تکلیف به جایگاه پیشنهادی خودشان در سمسکنده ساری منتقل کنند.


ویدیو مرتبط :
تبریک عید توسط مدیر گروه محیط زیست