علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«باغ اسرار» تاریخ خراسان رضوی را رمزگشایی می کند


محمد رکنی در حاشیه سفر به شهرستان سبزوار و بازدید از آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سبزوار به عنوان اولین دروازه استان خراسان سالانه میزبان میلیون ها زائر و مسافر است.

وی افزود:  این شهر علاوه بر امکانات ویژه گردشگری دارای تاریخ شناسنامه ای موجه و محور مواصلاتی عریضی است و همین امر باعث شد تا این بنای عارف بزرگ به عنوان باغ اسرار خراسان معرفی گردد.

وی افزود: متاسفانه سبزوار با این پیشینه تاریخی کهن فاقد یک مجموعه تاریخی چون خیام است لذا مقرر شده است تا آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری با توجه به وسعت و ویژگی منحصر به فرد خود ایستگاه معرفی استان شود.

رکنی همچنین به ایجاد فروشگاه های شاخص صنایع دستی  استان خراسان رضوی در این آرامگاه اشاره کرد و گفت: در کنار ظرفیت ویژه معرفی شهرستان ها، کارگاه های صنایع دستی ایجاد می شود همچنین فروشگاه هایی برای تولید و عرضه جاذبه های صنایع دستی فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح در نوروز امسال  شروع خواهد شد گفت: بنای اسرار بزرگ ایستگاه ویژه ای برای شناساندن استان به کشور خواهد بود با رونمایی از این پروژه گردشگری پاتوق خاصی برای هنرمندان، مفاخر و عرفا نیز در این مکان مهیا می شود.

رکنی ادامه داد: آرامگاه حاجی سبزواری  دارای مفهوم و معنایی ویژه است که هر شخصی می خواهد به اسرار خراسان رضوی پی ببرد از این مکان بایستی دیدن کند.

وی افزود: ساختار این بنا دارای ۵۶ غرفه است که در آن تمامی شهرستان های استان خراسان می توانند با نصب پوستر و اطلاعات تصویری، شهر خود را به مسافران و گردشگران معرفی کنند.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در مورد اعتبارات این پروژه نیز گفت: رقم اعتباری خاصی برای این طرح پیش بینی نشده است اما پیگیر تخصیص ردیف ملی برای راه اندازی باغ اسرار خراسان  هستیم


ویدیو مرتبط :
تاریخ ملک خراسان رضوی ایران