سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود ترامپ به شهر سن پترزبورگ ایالت فلوریدا ممنوع شد


ورود ترامپ به شهر سن پترزبورگ ایالت فلوریدا ممنوع شد

باشگاه خبرنگاران/ شهردار سن پترزبورگ ایالت فلوریدای آمریکا از ممنوعیت ورود ترامپ به این شهر خبر داد.

به نقل از العربیه، در پی اظهارات نژاد پرستانه دونالد ترامپ در خصوص جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، شهردار سن پترزبورگ ایالت فلوریدا در پاسخ به سخنان وی از ممنوعیت ورود وی به این شهر خبر داد.

"ریک کریزمن" در حساب توییتر خود نوشت: من بدین وسیله از ورود دونالد ترامپ به سن پترزبورگ جلوگیری خواهم کرد تا بطور کامل تهدیدی را که افرادی مانند وی بوجود می آورند، درک کنیم."

پس از اظهارات شهردار سن پترزبورگ در توییتر، تنها در دوساعت، دو هزار نفر آن را بازتوئیت کردند. این در حالی است که دنبال کنندگان وی 6207 نفر بودند. همچنین در این فاصله زمانی 9824 نفر آن را پسندیدند. این آمار پس از آن به 15 هزار بازتوئیت رسید و 16 هزار نفر آن را پسند کردند.

واکنش به سخنان ترامپ در حالی از سوی شهردار سن پترزبورگ مطرح می شود که بسیاری دیگر از مقامات آمریکا نیز به سخنان وی اعتراض کردند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی شدید اللحن اعلام کرد ترامپ شایستگی ریاست جمهوری را ندارد و جایگاه سخنان وی در زباله دان تاریخ است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد سخنان ترامپ سبب تضعیف امنیت ملی آمریکا می شود و قدرت داعش را افزایش خواهد داد.

همچنین واکنش ها به مقامات آمریکا محدود نماند. سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: نخست وزیر با سخنان دونالد ترامپ موافق نیست و آن را جنجال برانگیز، بی فایده و اشتباه قلمداد می کند.

پیشتر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد ضرورت دارد ورود مسلمانان به آمریکا ممنوع شود. وی روز گذشته تلاش کرد سخنان خود را توجیه کند. ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" گفت پیشنهاد وی شبیه اقداماتی است که "فرانکلین روزولت، " رئیس جمهور سابق آمریکا در جنگ جهانی دوم علیه افرادی از ملیت های ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی وضع کرده بود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دستگیری معلم متخلف در ایالت فلوریدا