سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتصاب کارکنان شرکت «پتروبراس» برزیل پایان یافت


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «لاخورنادا»، اعتصاب 20 روزه کارکنان چندین بخش مهم از شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل که موجب توقف تولید نفت در این شرکت شده بود، روز گذشته پایان یافت.

فدراسیون کارکنان بخش نفتی برزیل در این رابطه اعلام کرد که با پایان یافتن اعتصاب 20 روزه کارکنان شرکت نفتی «پتروبراس» که از روز 1 نوامبر (10 آبان) آغاز شده بود، این افراد روز گذشته به محل کار خود بازگشته‌اند.

این اعتصاب که بعد از اعتصاب 32 روزه کارکنان شرکت «پتروبراس» در سال 1995 (1374)، بزرگترین اعتصاب تاریخ این شرکت بوده، روزانه 115 هزار بشکه نفت به چرخه تولید این محصول در برزیل خسارت وارد کرده است.

اعتصاب کارگران شرکت نفتی «پتروبراس» در اعتراض به خصوصی‌سازی و کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت نفتی صورت گرفته است و کارگران «پتروبراس» همچنین خواستار افزایش 18 درصدی دستمزدهای خود هستند.

تصمیم شرکت نفتی «پتروبراس» مبنی بر خصوصی سازی این شرکت با هدف کاهش میزان بدهی‌های شرکت مذکور پس از مواجهه با چندین مورد فساد مالی در بدنه خود اتخاذ شده است؛ شرکت «پتروبراس» در حال حاضر با یک بدهی 120 میلیارد دلاری مواجه است.

در نتیجه این بدهی «پتروبراس» تصمیم گرفت که 15 میلیارد 100 میلیون دلار از دارایی‌های خود را تا پایان سال 2016 به فروش برساند؛ این بدان معنی است که این شرکت نفتی که از دهه 1950 تحت مدیریت سهامداران غیردولتی بوده است، بیش از پیش زیر نظر بخش خصوصی خواهد رفت.

از سوی دیگر فدراسیون نفت برزیل با هرگونه مشارکت غیردولتی در شرکت «پتروبراس» مخالفت می‌کند و تمایل دارد که این شرکت کاملا در راستای منافع کشور و کارکنانش اداره شود.

در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

به گفته دادستان کل برزیل، بین سال های 2004 تا 2012، 3 درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط شرکت «پتروبراس» صرف پرداخت رشوه به مقامات آن و تامین مالی اتحادیه‌های سیاستمداران از جمله حزب حاکم کارگران و شریک اصلی آن حزب جنبش دموکراتیک برزیل می‌باشد.

رسوایی فساد مالی «پتروبراس» به شدت بر روی نفت این کشور تاثیر گذاشته و منجر به سقوط سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار «سائوپائولو» شده است.

این رسوایی همچنین مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫اعتصاب کارکنان آلیتالیا؛ سرگردانی هزاران مسافر‬‎