سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هاآرتص: یادداشت اشپیگل نشانه فرسایش روابط تل‌آویو و برلین است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی به گزارش نشریه «اشپیگل» آلمان واکنش نشان داد و آن را یادآور فرسایش روابط رژیم صهیونیستی و آلمان بعنوان یکی از بزرگترین متحدانش اعلام کرد.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه چنین گزارشاتی تصادفی ظاهر نمی‌شود، آمده است که بنظر می‌رسد بیشتر اطلاعات و نقل قول‌های بکار رفته در این خبر با مجوز و مسئولیت مقامات ارشد دفتر صدراعظم آلمان و وزارت خارجه این کشور منتشر شده است.

هاآرتص واکنش مقامات سیاسی ارشد تل‌آویو به این گزارش را مضحکانه خواند و نوشت که گویا اسرائیلی‌ها از فضای دیگر به زمین آمده‌اند و از قضایای هفت سال پیش اطلاع نداشتند. مسئولان صهیونیست روابط با آلمان را برجسته عنوان کرده و از نزدیک بودن مرکل و نتانیاهو سخن به میان آوردند. این واکنش مقامات اسرائیل ادعاهای مبنی بر اینکه نتانیاهو از دوستی با آلمان استفاده می‌کند تا شهرک‌سازی در کرانه باختری را بعنوان بخشی سیاست داخلی آلمانی مطرح کند؛ کمرنگ کرد.

این نشریه صهیونیستی تاکید می‌کند که درجه اهمیت حمایت دفاعی و دیپلماتیک آلمان از اسرائیل مانند حمایت‌های آمریکاست و اضافه کرد که احتمالا باراک اوباما هم با اظهارات آنگلا مرکل علیه نتانیاهو موافق خواهد بود.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه مذاکره برای پیشرفت فرایند سازش با فلسطینیان، کاملا بی‌رغبت است.

اشپیگل در یادداشت امروز خود نوشته بود برلین کمتر تمایل دارد که بدون شرط از اسرائیل حمایت کند. آنهم در شرایطی که راهکار 2 دولت محبوبیت خود را از دست داده و این نگرانی حس می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دوستی میان آلمان و اسرائیل را به بازی می‌گیرد.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
هفت دقیقه تا تل آویو