سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاریس: آمریکا باید تضمین بدهد که شرکت‌های ما را بخاطر تجارت با ایران، جریمه نمی‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه امروز از دولتمردان آمریکا خواست تضمینی بدهند که اگر بنا شد تحریم‌های ایران مجدداً اعمال شود، شرکت‌های فرانسوی را به خاطر همکاری با ایران، جریمه نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، فابیوس که در مجلس کشورش و در برابر نمایندگان حاضر شده بود، ضمن اشاره به سفر هفته آینده «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به فرانسه، در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و شروط شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران با نمایندگان سخن گفت.

وزیر خارجه فرانسه به جریمه‌های سنگین شرکت‌های فرانسوی بخاطر همکاری اقتصادی با ایران اشاره کرد و گفت: «رفتار آمریکایی‌ها، همکارانه است ولی ما الان می خواهیم که این (رفتار همکارمابانه)، به یک اقدام عملی تبدیل شود تا همان اتفاقات دوباره رخ ندهند.»

بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» یکی از نهادهای اقتصادی فرانسه بود که به دلیل زیرپا گذاشتن تحریم‌های ایران، در سال 2014 حدوداً 9 میلیارد دلار جریمه شد.

فابیوس به اقدامات فرانسوی‌ها برای کسب اطمینان از مخاطره‌آمیز نبودن بازگشت به ایران هم اشاره کرد و گفت که در روزهای پس از انعقاد توافق هسته‌ای در وین، 2 هیئت متشکل از فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها به آمریکا سفر کرده و با مقامات واشنگتن در خصوص تجارت با ایران رایزنی کرده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه به سفر خود به تهران هم اشاره کرد و گفت که برای عملیاتی شدن قراردادهای منعقده در تهران، به سرمایه‌گذاری بانک‌های فرانسوی نیاز است.

انتهای پیام/ع

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان


ویدیو مرتبط :
جریمه سنگین یک بانک اسکاتلندی بخاطر نقض تحریم ایران!!!