سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مالزی خواستار پایان موج خشونت‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شد


مالزی خواستار پایان موج خشونت‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شد

ایرنا/ مالزی از سازمان ملل متحد خواست مصمم و متعهد به پیداکردن راه حل عادلانه و صلح پایدار برای فلسطین باشد و بر پایان موج خشونت های جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، 'رجا رضا رجا زیب شاه' معاون نماینده دائم مالزی در سازمان ملل متحد روز گذشته حمایت کامل این کشور را از حقوق مشروع مردم فلسطین به عنوان یک کشور مستقل مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار و 520 فلسطینی که 60 درصد از آنها کودک بودند از آغاز اکتبر سال جاری توسط نیروهای اشغالگر قدس دستگیر شده اند، بر پایان موج جدید خشونت علیه فلسطینی ها تاکید کرد.
این مقام مالزیایی تصریح کرد: باید موج جدید خشونت علیه فلسطینی ها، موارد نقض حقوق مردم فلسطین از جمله خشونت توسط شهرک نشینان اسراییلی، تمدید بازداشت ها به ویژه در مورد کودکان، جابجایی اجباری فلسطینی ها و بهره برداری از منابع طبیعی در اراضی فلسطین پایان یابد.
وی در بیانیه ای تاکید کرد: مالزی همچنان خواستار لغو فوری محاصره مردم غزه و پایان دادن به مجازات دسته جمعی، غیرقانونی و غیرانسانی مردم توسط اسرائیل است.
رجا رضا تصریح کرد 'مالزی به شدت حملات نیروهای اسرائیلی به مدارس و بیمارستان ها و نقض حقوق بشردوستانه بین المللی و بی اعتنایی آشکار به کنوانسیون چهارم ژنو در حفاظت و احترام به بیمارستان ها را محکوم می کند.
وی خواستار بررسی فوری قتل های عمدی شد که مقامات دولتی یا نظامی رژیم اشغالگر قدس دستور آن را صادر می کنند و جنایت محسوب می شود.
این مقام مالزی در سازمان ملل، تاکید کرد که این کشور 'با شدیدترین لحن تمام اقدامات تحریک آمیز، خشونت در اماکن مقدس از جمله شهر قدیمی اورشلیم' را محکوم می کند.
وی بار دیگر به صراحت اعلام کرد: مالزی به شدت ادامه و گسترش شهرک سازی های غیرقانونی و تخریب خانه های فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی از جمله در شرق بیت المقدس را محکوم می کند و آن را یک عمل غیرقانونی می داند.
معاون نماینده دائم مالزی در سازمان ملل تاکید کرد این کشور بر سر همبستگی با مردم فلسطین می ایستد.


ویدیو مرتبط :
تصاویر دردناک از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین