سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فعالیت 200 غرفه دست‌چین در میادین/ قمیت محصولات میادین 40 درصد کمتر از قیمت‌های شهر


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین رحیمی در ادامه نشست خبری امروز خود، با بیان اینکه 200 بازار و میدان برای ارائه خدمات در حوزه میوه وتره بار و محصولات کشاورزی و پروتئینی در سطح شهر تهران فعال هستند، گفت: هر سال باید 10 تا 14 بازار ایجاد کنیم و 10 بازار قدیمی که ساختار ناایمنی دارند تخریب و نوسازی شود این در حالی است که خوابگاه کارگران را نیز باید تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه امسال نگرانی بابت ارائه محصولات به مشتریان نداریم، افزود: امسال محصولات قاچاق خارجی عرضه نمی‌شود و همه محصولات تولید داخل هستند. این در حالی است که در غرفه‌های میادین میوه و تره بار امکان سوا کردن میوه توسط مشتری را فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حدود 200 غرفه دست چین در میادین و بازارها وجود دارد اما این غرف در بازارهای محله‌ای نیست؛ ممکن است در محصولات درهم کیفیت محصولات به گونه لازم مطلوب نباشد اما وقتی محصولات دست چین را عرضه می‌کنیم انتخاب با مشتری است و این در حالی است که 10 تا 12 درصد اختلاف قیمت وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه قیمت محصولات در میادین و بازارها حداقل 40 درصد از قیمت‌های شهر پایین‌تر است، گفت: امسال برای دسترسی مردم به کالاها 40 جایگاه را به صورت رایگان در اختیار ستاد تنظیم بازار شهر تهران که زیر نظر جهاد کشاورزی است قرار داده‌ایم که این محصولات نسبت به سطح شهر قیمت پایین‌تری دارند.

وی افزود: همچنین 20 جایگاه برای محصولات تک محصولی ایجاد کرده‌ایم که  تولید کنندگان استان‌هایی که نمی‌توانند غرفه ایجاد کنند در شهر تهران و با هماهنگی اتحادیه‌های کشور بار خود را در جایگاه‌های موقت عرضه می‌کنند که براساس شروط دیگر درگیر واسطه‌ها نیستند و باید به صورت دست چین و قیمت پایین از میادین باشند‌.

رحیمی با بیان اینکه قرار بود 20 بازار تا پایان سال94 مورد بهره برداری قرار گیرند، تصریح کرد: 13 بازار تا پایان امسال افتتاح می شود و 7 بازار دیگر به بهره برداری در سال آینده خواهد رسید. همچنین توسعه چرخ‌دستی‌ها در بازارهای میادین و بازارهای فروشگاهی جدید از دیگر اقدامات ماست. افزایش تعداد کارگران غرف در میادین بازارها هرساله به تعداد 300 تا 400 کارگر در دستور کار قرار می گیرد و در برخی موارد نیز حتی تا دو برابر ظرفیت نیروگیری می‌کنیم تا از اتلاف وقت مشتریان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اعمال تخفیفات محصولات در میادین و بازارها به مناسبت عید نوروز اظهار کرد: تخفیفات از 10 تا 25 درصد در گروه‌های مختلف و کالاها اعمال شده به طریقی که مواد شوینده بهداشتی تا 15 درصد، برنج 10 درصد‌‌، چای بسته‌بندی 10 درصد‌، شکلات و خشکبار 15 درصد و ماکارانی 20 درصد عرضه می‌شود‌.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران با اشاره به ایجاد 22 جایگاه موقت در 22 بوستان اصلی شهر تهران  در روز طبیعت گفت: در روز طبیعت و 13 فروردین ماه خدمات‌دهی در 22 جایگاه انجام می‌‌شود به طریقی که اقلام ضروری و مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسبت عرضه خواهد شد.

وی افزود: این درحالی است که از 22 اسفند تمامی میادین و بازارها از ساعت 7:30 صبح تا 21 شب به صورت یکسره باز هستند؛ به استثنای روز یکشنبه 23 اسفند ماه که مصادف با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) است و تمام بازارها تعطیل خواهد بود. همچنین در سال 95 روز اول و دوم فروردین بازارها تعطیل، سوم و چهارم فروردین ماه 15 میدان میوه و تره بار از 8:30 تا 13 ظهر و از روز پنجم تا 12 فروردین تمام بازارهای و میادین از 7 صبح تا 13ظهر فعال هستند و این در حالی است که در روز 13 فروردین ماه تمام میادین تعطیل خواهند بود و از روز 14 فروردین و بعداز تطعیلات عید نوروز از 8 صبح تا 20 شب به شهروندان  خدمات رسانی خواهند کرد‌‌.

رحیمی همچنین در خصوص میوه‌های قاچاق افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار 1360 غرفه دارد به طریقی که مالکیت این غرفه‌ها برای شهرداری است اما غرفه‌ها و سرقفلی آنها به اصناف واگذار شده و قانون نظام صنفی و اتحادیه صنفی بر آنها نظارت دارد. مدیریت میدان مرکزی برعهده شهرداری است که به عنوان شهردار منطقه در این میدان نظارت دارد  و تنها نظافت‌‌، رفت و روب و خط کشی معابر بر عهده ماست‌. 

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران اینکه چه کالایی چه قیمتی داشته باشد برعهده شهرداری تهران نیست، افزود: همچنین کنترل میوه‌های قاچاق نیز بر عهده ما نیست و این کار بر عهده بازرسی اتاق اصناف است که در کنار اداره کل تعزیرات اکیپ‌های میدان مرکزی تشکیل شده است و با حضور تعزیرات، کمرگ و بازرسی انصاف و اتحادیه میوه و تره بار بر حجره‌ها نظارت دارند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بحث نصب مجسمه ها در میادین شهر