سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«دوستم»: شورای امنیت ملی افغانستان مانع عملیاتهای من علیه شبه‌نظامی‌گری شد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان، در اظهارات اخیر خود پرده از اختلافات میان رهبران عالی‌رتبه حکومت وحدت ملی این کشور پرده برداشت.

وی روز گذشته در جمع بزرگان ولایت جوزجان گفت: شورای امنیت ملی افغانستان مانع عملیاتهای علیه شبه‌نظامی‌گری و هراس‌افکنی شده است.

دوستم مدعی شد: اگر به وی اجازه راه‌اندازی عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان داده شود، هراس‌افکنی در تمام نقاط افغانستان را از بین خواهد برد.

معاون اول اشرف‌غنی اظهار داشت: وی بارها به شورای امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرده که قبل از سقوط قندوز، وی باید به این ولایت برود و از سقوط قندوز جلوگیری کند اما هربار پیشنهاد وی توسط این شورا رد شد تا جایی که زمانی که دوستم در ترکیه بود، قندوز سقوط کرد.

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان اذعان کرد: رهبران حکومت وحدت ملی از این مسئله می‌ترسند که اگر وی برای راه‌اندازی عملیات نظامی برود، یک حزب را سرکوب و حزب جنبش را تقویت می‌کند.

«غلامحسین ناصری» نمایندگان پارلمان افغانستان، در مورد اظهارات دوستم گفت: یکی از دلایل سقوط قندوز در سال گذشته این بود که پیش از سقوط این شهر، رهبران حکومت وحدت ملی دستور عقب‌نشینی نیروهای امنیتی افغانستان را صادر کرد که پیشروی نکنند.

این در حالی است که پیش از این نیز رسانه‌های افغانستان گزارش داده بودند که دوستم به دلیل پذیرفته نشدن برخى خواسته‌هایش از سوی حکومت وحدت ملی از دولت کابل ناراضی است.

رسانه‌های افغانستان همچنین از اختلاف عمیق میان رئیس‌جمهور و معاون وی بخاطر عملی نشدن خواسته‌‎های دوستم و کناره‌گیری از این سمت خبر داده بودند اما رهبر حزب جنبش ملی این گزارشها را تکذیب کرد.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
علامیه ریاست امنیت ملی افغانستان