سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست‎وزیر انگلیس: از امنیت و ثبات لبنان حمایت می کنیم


نخست‎وزیر انگلیس: از امنیت و ثبات لبنان حمایت می کنیم

ایرنا/ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در پیامی به نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان با اعلام حمایت از تلاش های او برای برقراری زمینه گفت وگوهای ملی در لبنان تاکید کرد که انگلیس از ثبات و امنیت در لبنان حمایت می کند.

به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، هیوگو شورتر سفیر جدید انگلیس در لبنان این پیام را در دیدار با نبیه بری تسلیم وی کرد.

در این پیام، ضرورت فعال شدن موسسات رسمی و دولتی و گسترش تلاش ها برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان درخواست شده است.

لبنان حدود 530 روز است که رییس جمهوری ندارد.

کامرون دراین پیام آورده است: دولت انگلیس تصمیم گرفته است که سهم خود برای کمک به لبنان در میزبانی از آوارگان سوری و تقویت ارتش لبنان در سه سال آینده از جمله مجهز کردن آن به سلاح و آموزش های نظامی را افزایش دهد.
سفیر انگلیس بعداز دیدار با رییس مجلس لبنان ضمن محکوم کردن حمله اخیرعلیه ارتش لبنان در شهرک عرسال در شمال شرق این کشور گفت: انگلیس از هر اقدام سازنده برای برقراری ثبات و امنیت در لبنان حمایت می کند.
وی افزود: به اعتقاد لندن انتخاب نمایندگان پارلمان ، انتخاب رییس جمهوری و پیشرفت امور حیاتی و روزانه ملت لبنان به ویژه در این شرایط سخت، ضروری است.

سفیر موقت آمریکا: ثبات سیاسی را نمی توان خرید


براساس این گزارش، ریچارد جونز سفیر موقت آمریکا ( کاردار) آمریکا در لبنان هم بلافاصله بعداز ورود به بیروت با نبیه بری رییس مجلس و تمام سلام نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.


وی بعداز این دو دیدار در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا همچنان بخشنده باقی می ماند اما ثبات سیاسی داخلی را نمی توان خرید و یا از خارج وارد کرد.


جونز افزود: مقامات سیاسی لبنان باید برای یافتن راه حل های خلاقانه به منظور مقابله با چالش ها و پایان دادن به مشکلات سیاسی کنونی تلاش و اقدام کنند.


سفیر موقت آمریکا اضافه کرد: فعالیت دولت ، مجلس و رییس جمهوری برای لبنان برای تامین منافع ملت لبنان ضروری هستند و تردید نکنید که آمریکا در کنار لبنان و شریک آن در رویارویی با تهدیدهای ناشی از بحران سوریه و برقراری ثبات و امنیت است.


وی خاطرنشان کرد: کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا برنامه ای برای تقویت بیشتر کمک های نظامی به لبنان برای دفاع از مرزهای خود در مقابل تندروهای خشن دارد و در سال آینده 150 میلیون دلار کمک های نظامی به لبنان ارائه می کند.


ریچارد جونز سفیر اسبق آمریکا در لبنان و رژیم صهیونیستی، سال ها بعداز بازنشسته شدن و دور بودن از امور دیپلماتیک، دو روز قبل به عنوان سفیر موقت آمریکا در لبنان وارد بیروت شد.


جونز قرار است در دوره انتقالی و تا زمانی که خانم الیزابت ریچارد سفیر جدید آمریکا در لبنان ماموریتش را شروع کند، امور دیپلماتیک سفارت آمریکا در لبنان را برعهده داشته باشد. 


الیزابت ریچارد معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در خاور دور که جایگزین دیوید هیل شده است، به دلیل اقدامات پیچیده روتین در آمریکا تاکنون نتوانسته است ماموریت خود را در لبنان شروع کند.


ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/09/02: امنیت شکننده در لبنان ...