علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نمایشگاه چند رسانه‌ای آثار «کاراواجو» نقاش قرن هفدهم ایتالیا


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، این نمایشگاه بدون نقاشی و چند رسانه ای، جلوه های رنج و لذت در ۵۷ اثر «کاراواجو » را در تجربه تازه برای بیننده زنده می کند. تماشاچی با یک سیستم پخش چند ویدویی و تصاویر وضوح بالا، همچنین جلوه های صوتی، موزیک و حتی رایحه به یک تجربه شش حسی هدایت می شود.

یک تاریخدان هنر درباره ویژگی این نمایشگاه می گوید: «وقتی به نمایشگاه یا گالری می روی بسته به آثار آن، مجسمه یا نقاشی و یادداشت های گالری را می بینی و همین اما در اینجا، بیننده با عنصر دیگری ارتباط می گیرد. تصاویر خود را بصورت اشباح به ما نشان می دهند. این در حالی است که این شخصیت ها به گذشته دور تعلق دارند و به فضای ما وارد می شوند.»

«کاراواجو» با نام اصلی مایکل آنجلو مریسی از پیشگامان تکنیک نور متضاد نقاشی باروک است. او در ابتدای قرن هفدهم در عرصه هنر رم درخشید و تا پایان عمر کوتاهش در ۳۸ سالگی بزرگترین نقاش زمانه خود تلقی می شد. او آفریننده سبک رئالیسم خشن و بدون انعطاف است. شخصیت تندخو و خشن و همچنین زندگی آشفته و پر فراز و نشیب «کاراواجو » در آثارش از طبیعت بی جان تا زندگی روزانه اش دیده می شود.

نمایشگاه تجربه «کاراواجو » تا سوم ژوییه در «پلاتزو دل اسپوزیونو» (Palazzo delle Esposizione) رم در نمایش است.


ویدیو مرتبط :
آثار هنرمندان نقاش در نگارخانه لاله