سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزير راه: 1200 پل بزرگ کشور در معرض تخريب قرار دارد


ايرنا/ معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت توجه به حوزه راه قبل از وقوع حوادثي همچون سيلاب گفت: يک هزار و 200 پل بزرگ بالاي 20 متر، در معرض تخريب آني قرار دارند.

سيد حسين ميرشفيع روز جمعه در حاشيه بازديد از راه هاي روستايي شهرستان آستانه اشرفيه در شرق استان گيلان افزود: اين مسئله به معناي آن است که وقتي سيل بيايد، از آنجاييکه زير اين پل ها خالي است، امکان دارد پل فرو بريزد که نمونه آن دو پل در ايلام و يک پل در تنکابن مازندران بود.

وي ادامه داد: بايد قبل از وقوع حوداثي همچون سيلاب، اقدامات پيشگيرانه را انجام دهيم.

معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه مسئوليت مستقيم براي تامين اعتبارات ويژه سيل با ستاد حوادث و سازمان مديريت و برنامه ريزي است، گفت: خطر سيلاب را بايد در زمان مناسب پيشگيري کنيم چرا که در صورت وقوع، بايد چندين برابر هزينه کنيم تا خسارت ها جبران شود.

وي با تاکيد بر اينکه بايد هدايت آب هاي سطحي و جلوگيري از رانش را قبل از فرار رسيدن فصل بارش ها انجام دهيم، خاطرنشان کرد: در زمان کنوني که موقع بارندگي هاست، نمي توانيم اقدام به پر کردن زير پل ها کنيم.

ميرشفيع ادامه داد: راه ها براي استفاده در شرايط بحراني و دسترسي به مناطق بحران زده، نقش اساسي دارند و بايد به اين موارد مهم، توجهي اساسي شود.

وي خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد تا با مشارکت دهياران، در زمينه آسفالت راه هاي روستايي و ارائه خدمات در اين زمينه همکاري هاي لازم را انجام دهد.

معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي امروز (جمعه) از راه هاي روستايي کيسم، چهارده، فوشازده، اميرهنده بالا، کاچاء ، تازه آباد مرزيان، محسن آباد دستک، پائين رودپشت، گيلده بالا و پائين و تعدادي از پل هاي روستايي شهرستان آستانه اشرفيه بازديد و مشکلات آنها را بررسي کرد.

رئيس اداره راه و شهرسازي آستانه اشرفيه نيز در حاشيه اين بازديد اظهار کرد: اين شهرستان با بيش از يکصد روستا ، 450 کيلومتر راه روستايي دارد.

فرهاد دلدار با بيان اينکه هم اکنون 52 درصد از راه هاي روستايي اين شهرستان آسفالت شده، افزود: آسفالت مابقي راه هاي روستايي اين شهرستان، يکي از خواسته هاي مهم مردم اين مناطق است.

وي روکش آسفالت برخي از راه هاي روستايي اين شهرستان را يکي از نيازهاي منطقه عنوان و اضافه کرد: آسفالت برخي از راه هاي روستايي نيز قديمي است و نياز به اصلاح دارد.

شهرستان آستانه اشرفيه با دو بخش مرکزي و بندرکياشهر در 35 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع است.

10 هزار و 628 کيلومتر راه در استان گيلان وجود دارد که از اين ميزان، هشت هزار و 787 کيلومتر راه روستايي، يک هزار و 133 کيلومتر راه فرعي، 311 کيلومتر راه اصلي، 344 کيلومتر بزرگراه و 53 کيلومتر آزادراه است.


ویدیو مرتبط :
چه کنیم در معرض هجوم اشتباهات قرار نگیریم؟