علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طلای گزینشی بر سینه سوریان نشست/ كسب سهمیه در چهار دقیقه!


به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیك امروز(جمعه) در شهر استانبول برگزار شد كه حمید سوریان ضمن كسب عنوان قهرمانی و مدال طلا،‌ تنها سهمیه باقیمانده كشتی فرنگی ایران در المپیك ۲۰۱۶ ریو را نیز از آن خود كرد.

سوریان كه پس از كسب سه پیروزی متوالی برابر حریفانی از كرواسی، آلمان و اوكراین ، راهی دیدار فینال وزن ۵۹ كیلوگرم رقابتهای گزینشی شده بود، «جسی تیلکه» از آمریکا را در كمتر از یك دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر ضربه فنی كرد و به مدال طلا دست یافت.

فرنگی‌كار وزن ۵۹ كیلوگرم كشتی ایران پس از ناكامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یك فرصت دیگر برای كسب سهمیه المپیك داشت كه جمعه شب توانست با درخشش خیره كننده‌ای در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم ناكامی‌ها را بشكند و تنها سهمیه باقیمانده المپیك را نصیب كشتی ایران كند.

یكی از نكات قابل توجه مبارزات امروز حمید سوریان این بود كه وی بر خلاف میادین قبلی با شادابی و آمادگی قابل توجهی به روی تشك رفت و توانست تمامی حریفان خود را در حدود یك دقیقه یكی پس از دیگری با امتیاز ضربه فنی كند. بدین ترتیب او موفق شد در حدود ۵ دقیقه،‌ ابتدا سهمیه المپیك ۲۰۱۶ ریو و سپس مدال طلای مسابقات گزینشی تركیه را برای كشتی فرنگی ایران به ارمغان آورد.


ویدیو مرتبط :
ورود گزینشی دانشجویان به نشست روحانی!