سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشریه انگلیسی: پیامدهای کاهش عامدانه قیمت نفت گریبانگیر عربستان شده است


نشریه انگلیسی: پیامدهای کاهش عامدانه قیمت نفت گریبانگیر عربستان شده است

اطلاعات/ روزنامه انگلیسی از آغاز پیامدهای وخیم سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی در آشفته‌ کردن بازار جهانی نفت برای خود این کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف، کارشناسان مؤسسه مالی چندملیتی «بانک آو آمریکا» درخصوص مخاطرات پیشِ روی نظام تعیین نرخ ارز عربستان سعودی با وجود افزایش ناگهانی بهای دلار هشدار دادند. «آمبروز پریچارد»، سردبیر بخش اقتصاد بین‌الملل روزنامه دیلی‌تلگراف، اعلام کرد، به نظر می‌رسد ادامه استراتژی غوطه‌ور کردن جهان در طلای سیاه برای تأثیر بر اوضاع اقتصادی رقبا، باتوجه به اقدام قریب‌الوقوع بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در افزایش نرخ بهره، بیش از این برای عربستان امکان‌پذیر نباشد. از سویی، اطلاعات رسمی نشان می دهد، عربستان ظرف 9 ماه اول سال جاری میلادی تقریبا یک میلیارد بشکه نفت به فروش رسانده است، اما سرنوشت درآمد حاصل از آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
در خبری دیگر، نیروهای عربستان سعودی در یک اقدام گسترده به منازل مردم ساکن شهرک «القدیح» واقع در استان «قطیف» در شرق عربستان یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند، دست کم 10خودرو زرهی یگان ویژه عربستان به خانه «آل عمران» در شهرک القدیح به منظور بازداشت «مفید العمران» یورش بردند، اما موفق به بازداشت او نشدند و پس از درهم شکستن و از بین بردن اثاثیه منزل، پدر و برادرش را دستگیر کردند. مفید به دلیل شرکت در قیام مردمی شکل گرفته ظرف چهار سال گذشته در منطقه الشرقیه تحت تعقیب مقامات امنیتی عربستان قرار دارد.
* بحرین
«ساره» دختر شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین در حالی شمع یک سالگی خود را خاموش کرد که مقامات بحرین همچنان با اعطای شناسنامه به وی مخالفت می‌کنند. «علیاء رضی»، همسر شیخ «علی سلمان» با بیان اینکه دخترم ساره از داشتن شناسنامه محروم است، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت، دخترم ساره به دور از پدرش یک ساله شد و به علت حبس پدرش نیز، از گرفتن شناسنامه محروم است. وی افزود، شرایط دخترم همانند بسیاری از کودکان بحرینی است که بدون ارتکاب هیچ جرم و گناهی از داشتن شناسنامه محروم شده‌اند. این امر یا به علت لغو تابعیت پدرانشان به دلایل سیاسی صورت می‌گیرد یا به علت زندانی بودن آنها. این در حالی است که داشتن شناسنامه حقشان است و آنها، اجداد و پدرانشان فرزندان این مرز و بوم بوده‌اند. از دیگر سو، مرکز حقوق بشر بحرین به مناسبت روز جهانی کودک در صفحه توئیتر خود نوشت، علاوه بر بازداشت 1500 کودک طی چهار سال گذشته، 15 کودک دیگر در همین مدت در بحرین کشته شده اند که شش تن از آنها بر اثر اصابت گلوله های ساچمه ای به قتل رسیده اند.


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت خام