سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسداری از حریم دین و تبیین قرآن و حدیث بزرگترین وظیفه علماست


آیت‎الله نوری‌همدانی گفت: اسلام تمام ابعاد وجودی انسان را مد نظر دارد و ولایت فقیه یکی از مهمترین ارکان انقلاب است که باید توسط حوزه‎های علمیه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با رؤسای پژوهشکده‎ها و دانشگاه‎ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث گفت: بزرگترین وظیفه علمای دین در دوران غیبت کبری، پاسداری از حریم دین و تبیین قرآن و حدیث است.

وی افزود: علما باید با تبیین کلام الهی و سنت نبوی و علوی و ائمه اطهار(ع) حوزه‎های علمیه را اداره کنند و به تربیت شاگردان این مکتب اقدام کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: عالمان دین باید در این زمینه به تربیت شاگردان مبرز که بتوانند آینده این خط را ادامه دهند بپردازند و با توجه به همه علایق و سلایق این حوزه را مدیریت کنند.

وی گفت: یکی از بزرگترین پیام آوران عظمت و اقتدار اسلام در دنیای معاصر، امام خمینی (ره) بود که احیاگر اسلام ناب در عصر ماست؛ ایشان اصل ولایت فقیه را تبیین کردند و با این مفهوم مترقی این انقلاب را بنا کردند.

این مرجع تقلید بیان کرد: ایشان در زمانی این کتاب را نوشتند که در حوزه علمیه نجف به تدریس این مبحث پرداختند و مبانی و مبادی آن را برای عالمان آن عصر شرح دادند.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین موضوعاتی دانست که اهل بیت(ع)، ما را نسبت به آن سفارش کرده‌‏اند.

آیت‎الله نوری همدانی بیان کرد: طلاب جوان باید با شناخت عمیق مساله ولایت فقیه نسبت به بیان آثار مبارک آن اقدام کنند؛ در حقیقت ولایت فقیه است که ما را به دامنه وسیع‎تری از ابعاد اسلام می‎رساند.

این مرجع تقلید بیان کرد: از دیگر مباحثی که اسلام به آن توجه خاصی مبذول داشته است مساله جهاد است؛ از مهم‌ترین ارکان جهاد، جهاد مستضعفین و جهاد دفع فتنه و فساد و جهاد قسط و عدل است که باید در جامعه نهادینه شود.

آیت‎الله‎ نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت پرداختن حوزه به مساله ولایت فقیه و تفسیر مقارن گفت: تحول گرایی در حوزه یک اصل است؛ این تحول به جامعه منتقل شده و قرآن و دین و معارف الهی در جامعه تبیین و منتشر شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تبیین اولین وظیفه مردم توسط رهبر انقلاب