سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرهای خلاق یونسکو/ از صنایع دستی در اصفهان و غذا در رشت تا ادبیات در بارسلون


خبرآنلاین/ یونسکو دیروز لیستی از 47 شهر خلاق جهان را اعلام کرد که اصفهان و رشت هم از ایران در این لیست قرار دارند، البته حضور رشت در این لیست با حرف شهردار اصفهان که گفته: "اصفهان نخستین شهر ایرانی است که به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوسته است." تناقض دارد.

نیو صدر-ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو، 47 شهر از 33 کشور مختلف را به عنوان شهرهای جدید شبکه شهرهای خلاق یونسکو اعلام کرده است. در میان شهرهای خلاق امسال 22 شهر جدید از کشورهایی هستند که تاکنون در لیست نبودند و از مناطق جغرافیایی کاملا متفاوت است.

این 47 شهر در هر یک در یک حوزه هنر صنایع دستی، طراحی، فیلم، سلیقه در غذا، ادبیات، هنر رسانه و موسیقی انتخاب شدند و به عنوان شهر های خلاق امسال یونسکو شناخته شدند.

در این لیست از ایران دو شهر رشت و اصفهان به ترتیب به دلایل سلیقه و تنوع در غذا و صنایع دستی در این لیست اتخاب شده اند. در حالی که شهر رشت هم در این لیست وجود دارد شهردار اصفهان اعلام کرده که " اصفهان نخستین شهر ایرانی است که به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوسته است. "

شبکه شهرهای خلاق در سال 2004 توسط یونسکو پایه گذاری شد و هم اکنون 116 شهر عضو آن هستند و خلاقیت مردم را در کنار صنایع دستی، معماری و طراحی، رسانه، موسیقی و غذا به عنوان شاخصه های شهر خلاق اعلام کرد.

مدیر کل یونسکو در بیانیه ای در رابطه با لیست امسال گفت: شبکه شهرهای خلاق یونسکو یک پتانسیل عظیم است تا نشان دهد فرهنگ تاثیر زیادی روی پیشرفت شهر ها دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
معرفی صنایع دستی اصفهان