سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاه سعودی: نیرویی متشکل از نظامیان کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم تشکیل می‎شود!


شاه سعودی: نیرویی متشکل از نظامیان کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم تشکیل می‎شود!میزان/ شاه عربستان روز یکشنبه با حضور در پارلمان مصر از تاسیس قریب الوقوع نیرویی متشکل از نظامیان کشورهای عربی به منظور آنچه مبارزه با تروریسم خواند خبر داد.

سلیمان بن عبدالعزیز روز یکشنبه با حضور در پارلمان مصر با اشاره به اینکه تروریسم بزرگترین خطری است که منطقه را تهدید می کند مدعی شده که بزودی نیرویی متشکل از نظامیان کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم تشکیل می‎ شود.

او همچنین اظهار داشت که همکاری با مصر به تسریع در نابودی تروریسم کمک می کند.
شاه عربستان ادعا کرد که احداث پل ارتباطی بین مصر و سعودی از صادرات دو کشور پستیبانی کرده و فرصت کار برای ساکنان این منطقه را فراهم می کند.
سفر دو روزه شاه سعودی به قاهره با اعتراض گسترده مردم مصر روبرو شده است.
روزنامه الکترونیکی رای الیوم نوشت که دولت مصر عصر روز شنبه امضای توافقنامه مرزی دریایی بین قاهره و ریاض را که بر اساس آن دو جزیره "صنافیر و تیران" در داخل آب های منطقه ای عربستان قرار گرفته است اعلام کرد.
خبرگزاری آناتولی نیز ضمن اعلام این خبر افزود: دو جزیره "صنافیر و تیران"در دریای سرخ به موجب توافقنامه ترسیم مرزها بین مصر و عربستان در آب های منطقه ای سعودی قرار گرفته است.
در همین حال مخالفان دولت عبدالفتاح السیسی ضمن مخالفت با امضای قرارداد میان مصر و عربستان اعلام کردند که تمامی توافقنامه های دولت کنونی مصر با عربستان را که در صدر آنها ترسیم مرزها قرار دارد رد می کنند.
بسیاری معتقدند که این توافقنامه از جزایر صنافیر و تیران که از دهه پنجاه قرن گذشته تحت حاکمیت مصر بوده و نقطه عبور و کنترل راهبردی به شمار می رود، به خاطر ریاض چشم پوشی کرده است.
مفاد این توافقنامه مبهم توصیف شده و تاکنون جزئیات آن اعلام نشده است و اطلاعات نهایی درباره جزئیات این توافقنامه که در نشست های شورای هماهنگی مصر و عربستان در طول شش ماه اخیر به طور سری به آن دست یافته شد، وجود ندارد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
عربستان بزرگترین حامی تروریسم در کشورهای منطقه