سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله جمهوری اسلامی / غرب، تکلیف خود را با تروریسم روشن کند


سرمقاله جمهوری اسلامی / غرب، تکلیف خود را با تروریسم روشن کند

جمهوری اسلامی / « غرب، تکلیف خود را با تروریسم روشن کند » عنوان یادداشت روز در روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
فرانسه و دولتمردانش هنوز از شوک ناشی از حوادث تروریستی داعش در پاریس خارج نشده‌اند و دچار سردرگمی هستند. این مطلب را رسانه‌های فرانسوی و ناظران در صحنه هم عیناً گوشزد می‌کنند که شوک ناشی از غافلگیری بسیار سنگین بوده است.
شدت و دامنه اعلام محکومیت‌ها علیه داعش و اعلام همبستگی‌ها با فرانسه بر اثر این حوادث هم بسیار زیاد و قابل توجه است. تقریباً بدون استثنا تمامی مقامات ارشد کشورها و مجامع بین‌المللی در یک موضع‌گیری سریع و صریح، داعش و جنایاتش را محکوم کرده و با فرانسه اعلام همبستگی کرده‌اند، اما چرا همین واکنش‌ها و موضع‌گیری‌ها را درباره حوادث تلخ و تاسف بار ضاحیه جنوبی بیروت شاهد نبوده‌ایم که طی آن صدها تن شهید و مجروح شدند. در آنجا هم که داعش با جنایات تروریستی عده‌ای بیگناه را به خاک و خون کشید. صدها خانواده در سوگ از دست دادن عزیزان خود داغدار شدند و یا از این پس به خاطر معلولیت و جراحات عزیزانشان دچار دردسرهای بیشماری خواهند بود.
در واقع همه چیز به برخورد دوگانه غرب و رسانه‌های غربی نسبت به تروریسم بر می‌گردد. اگر تروریست‌ها به منافع غرب حمله کنند، محکومند و یا علیه آنها اعلام جنگ نمود و اگر تروریست‌ها در جهت منافع غرب عمل کنند و یا جاده صاف کن غرب و متحدانش باشند، مبارزین راه آزادی!، نیروهای ارتش آزاد! و در بدترین حالت‌ها حداقل در مجموعه او «ستیزه‌جویان» طبقه‌بندی می‌شوند و تحت هیچ شرایطی نباید جنایاتشان محکوم شود.
تروریست‌های خوب همانهائی هستند که اهداف و برنامه‌های غرب را اجرا می‌کنند یا راه سلطه جهنمی غرب را همواره می‌سازند و لاجرم باید مورد حمایت قرار گیرند. اما تروریست‌های بد، نمی‌دانند بمب‌ها و جنگ افزارهای خود را بایستی کجا بکار بگیرند و چه کسانی را نابود کنند و به همین دلیل محکومند و بایستی ریشه کن شوند.
تصادفی نیست که شاهد اعلام محکومیت و انزجاری علیه فجایع ضاحیه در جنوب بیروت نیستیم و حتی رسانه‌های استکباری با لحن جانبدارانه‌ای از این حوادث یاد می‌کنند که نطفه جنگ داخلی محسوب می‌شود و...اما با قربانیان حوادث پاریس اعلام همبستگی و همدردی می‌شود و التهابات آن طوری بازگو می‌شود که گویا جامعه جهانی داغدار است و ادامه این وضع، قابل تحمل نیست درحالی که فرانسه، انگلیس و آمریکا و ارتجاع عرب که این روزها جامه می‌درانند، خود از طراحان بازی و حامیان داعشند و دیروز از تار و مار شدن داعش، قویاً برآشفته شدند که چرا تروریست‌های خوب و بد، یکسان مورد حمله قرار گرفته‌اند؟
باید پرسید اگر حملات داعش از این پس نیز همانند سالیان گذشته فقط متوجه سوریه و لیبی و عراق و لبنان باشد، آیا باز هم با محکومیت غرب و سازمان‌های بین‌المللی مواجه می‌شود؟ قطعاً نه و چه بسا که باز هم از حمایت‌ها و تاییدات و هدایت غرب نیز برخوردار شوند. ناگفته پیداست که داعش، عددی نبوده و نیست و با کمک‌های غرب و ارتجاع عرب است که عرض اندام کرده و می‌کند و هنوز هم اگر آن حمایت‌های بی‌حد و مرز پایان گیرد، پرونده داعش خود به خود بسته می‌شود و چه بسا که نیازی به سرکوب و مقابله چندانی هم نباشد. ولی این سئوال جدی همچنان بی‌جواب مانده که داعش با چه محاسبه‌ای به پاریس حمله کرده و برای تحقق چه هدفی به چنین اقداماتی متوسل گردیده است؟
مبانی محاسبات داعش هرچه باشد، قطعاً از این پس رفتار اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان دچار تغییرات جدی خواهد شد و در عین حال باعث تغییراتی در قلمرو مرزها و در چارچوب «پیمان شینگن» خواهد گردید.
با وجود این، کمتر احتمال می‌رود که غرب از دخالت‌های سیاسی و مدافعات نظامی در کشورهای عربی و اسلامی منصرف شود یا در عملکرد خود تجدیدنظر جدی و موثری بنماید که برای مثال از این پس، «تروریسم» را از فهرست ابزارهای سیاسی خود حذف کند و از حمایت تروریست‌ها دست بردارد. چه بسا از این به بعد احساس کند فرصت‌های محدودی در اختیار دارد و انجام برخی توطئه‌ها و طرحهایش، تسریع به عمل آورد و از این فرصت‌ها برای بهانه‌جوئی و تحقق زمینه‌ها سوءاستفاده کند.
عملکرد غرب در قبال تروریسم، از این به بعد هرچه باشد، در یک نکته تردید نیست و آن اینکه نقش غرب در ایجاد و سازماندهی و هدایت تروریست‌ها در طول یکقرن اخیر به وضوح به اثبات رسیده و فاش گردیده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که غرب در عملکرد خود تجدیدنظر کند و از سیاست‌های دوگانه و گزینشی دست بردارد و مطمئن باشد که از سرمایه‌گذاری در تروریسم و جنایت و کشتار، چه بسا که سهمی بیش از این نصیب غرب شود.


ویدیو مرتبط :
چرا جمهوری اسلامی نسبت به غرب، جلوتر است، حتی در مادیات