سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



باید با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ تروریسم را از منطقه ریشه‌کن کنیم/ روابط تهران ــ مسکو راهبردی و درازمدت است


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان که برای انجام سفر رسمی به روسیه سفر کرده است، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت طول کشید رئیس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی و امنیتی بین تهران مسکو آن را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر در جهت منافع دو کشور قلمداد و بر استمرار آن در چارچوب توافقات انجام شده تأکید کرد.

ولادیمیر پوتین، همکاری راهبردی ایران و روسیه در مقابله و مهار بحران منطقه‌ای را مهم ارزیابی کرد و نقش دو کشور را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور روسیه با استقبال از ورود ایران به بازارهای جهانی، بعد از اجرایی شدن برجام، آن را حق طبیعی ایران دانست و تثبیت جایگاه ایران را خواستار شد.

در ادامه دیدار، سردار دهقان با ابلاغ سلام‌های گرم مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دفاعی امنیتی ایران و روسیه را بسیار خوب و سازنده بیان کرد و گفت: روابط تهران ــ مسکو راهبردی و درازمدت است.

وزیر دفاع کشورمان با تجلیل از نقش مؤثر و تصمیمات راهبردی و سرنوشت‌ساز رئیس جمهور روسیه در کمک به حل بحران‌های پیچیده منطقه تأکید کرد: باید با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ تروریسم را از منطقه ریشه‌کن کنیم.

سردار دهقان با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط همه‌جانبه بین ایران و روسیه گفت: این همکاری‌ها می‌تواند به الگوی مناسبی برای همکاری‌های منطقه‌ای تبدیل شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
تقویت روابط و همکاری های تهران- بیروت