علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



محمدعلی دوایی فر به عنوان شهردار جدید خرمشهر معارفه شد


به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دوایی فر بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای ادارای خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر و با حضور پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به عنوان شهردار خرمشهر معارفه شد.

فرماندار ویژه خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: پروسه انحلال شورای شهر خرمشهر در پی فرصت های بسیار داده شده به این شورا و عمل نکردن شورا به وظایف قانونی و طبق قانون صورت گرفت، شهردار جدید منصوب شده برای خرمشهر زیر نظر شورا نخواهد بود بلکه زیر نظر دولت است.

ولی الله حیاتی ادامه داد: این امر هرچند خوشایند نبوده اما از جنبه هایی به شهردار اجازه آزادی عمل، ابتکار و سرعت عمل بیشتری در اجرای کارها  می دهد.

فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: شهردار تعیین شده از سوی استاندار، منتصب به هیچ حزب و گروهی نیست و تمام برنامه های شهرداری پیش از اجرا به تصویب استاندار خواهند رسید.

وی با تأکید بر تعامل، عقلانیت، خردورزی و قانونمداری به عنوان مبنای کار دولت تدبیر و امید، شهردار جدید را ملزم به استفاده از ظرفیت فرهیختگان، دلسوزان و نخبگان برای پیشبرد بخش خدماتی و عمرانی دانست.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه استاندار خوزستان طی تماس تلفنی روز گذشته خط مشی هایی را برای توسعه شهری ترسیم کرد، گفت: شهردار جدید باید تلاش کند تا در مسیر خط مشی های استاندار به ویژه در زمینه عمرانی قدم بردارد.

حیاتی از تمام مسئولان ادارات خواست تا در کنار شهردار جدید بوده و با همکاری و هم افزایی زمینه توسعه و ترقی شهر را فراهم سازند.

حیاتی همچنین خدمات ساعدی در زمان تصدی مسئولیت سرپرستی شهرداری خرمشهر را خدماتی ارزنده و ستودنی خواند.

از خدمات پرسنل شهرداری استفاده خواهد شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نیز در این جلسه بر اهمیت خرمشهر به عنوان یک شهر استراتژیک تأکید کرد و گفت: با توجه به این میزان اهمیت که به ویژه در موسم اربعین نمود بیشتری می یابد، شایسته است که به شهری آباد تبدیل شود، باقی ماندن بقایای جنگ سزاوار مردم نیست.

پیمان کاظمی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه شهرداری حساس است، استاندار به دنبال معرفی گزینه ای بود که تجربه کافی و شجاعت را برای انجام کارها داشته باشد و در جمع بندی انجام شده، دوایی فر برای این مسئولیت انتخاب شد.

وی به پیشینه دوایی فر شهردار جدید خرمشهر اشاره کرد و افزود: دوایی فر باید از توان شهرداری به نحو احسن استفاده کند و از خدمات ساعدی سرپرست پیشین نیز استفاده خواهد کرد.

اختلافات شورا بر شهرداری بی تأثیر بود

سرپرست پیشین شهرداری خرمشهر نیز در سخنان خود در این جلسه انتخاب دوایی فر را گزینه ای مناسب برای تصدی این پست دانست و اظهار کرد: امیدوارم دوایی فر بسیجی وار در خدمت رسانی ورود کرده و مایه خوشحالی است که شاگردی فردی باتجربه همچون شهردار انتخاب شده نصیب این شده است.

عزیز ساعدی همچنین به چالش های میان اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اتفاقات بدی که در شورای شهر افتاد سبب ایجاد دودستگی در شهرداری خرمشهر نشد که این امر مرهون همت پرسنل شهرداری خرمشهر است.

حفظ هویت فرهنگی  تاریخی و اشتغال مهمترین برنامه های شهرداری

شهردار جدید خرمشهر نیز در سخنان خود خرمشهر را شهری با ۸۰ میلیون جمعیت معرفی و عنوان کرد: هر اتفاق خوشایندی در شهر زمینه خوشحالی جمعیت انبوهی را فراهم می سازد.

محمدعلی دوایی فر شهر را موجودی زنده و پویا و شهرداری را پشتیبان این موجود زنده خواند و در ادامه بیان کرد: داشتن کارگری که با انگیزه کار کند لازمه داشتن شهرداری موفق است و باید در راستای ایجاد انگیزه در کارگران کوشید.

وی استفاده از همکاری بین بخشی و حمایت مسئولان ارشد شهری به عنوان دومین دلیل موفقیت یک شهرداری یاد کرد و افزود: باید علاقمندی مردم را نسبت به آبادانی شهر افزایش داد و در راستای جلب رضایت مردم و تکریم آنها برنامه ریزی داشت تا موجب افزایش رضایتمندی مردم نسبت به نظام شود.

شهردار جدید خرمشهر در ادامه به برشماری اولویت های مدنظر خود برای ادامه کار پرداخت و عنوان کرد: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی شهر امری مهم است و باید در راستای حفظ این هویت و ارتقای آن کوشید.

وی تأمین اشتغال را دیگر مورد مهم و از اولویت ها دانست و گفت: باید به دنبال درآمد پایدار بود چرا که ما اعتقاد داریم بیکاری از آمریکا نیز خطرناک تر است.

دوایی فر با بیان اینکه بستر سازی برای اشتغال در دستور کار شهرداری قرار خواهد داشت، تاکید کرد: توسعه و آبادانی شهر از اهداف ما است که در این راستا از ظرفیت های مردم شهر در مرحله نخست بهره گرفته خواهد و در صورت نبود طرح کافی همت ملی را به این منظور بسیج خواهیم کرد.

شهردار جدید خرمشهر اعلام کرد: شهرداری این آمادگی را دارد که طرح های اعضای شورای شهر و همچنین طرح های متعلق به سایر شهروندان را دریافت کرده، پردازش کند و در صورت داشتن قابلیت اجرایی شدن به اجرا درآورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سرپرست پیشین شهرداری خرمشهر تقدیر شد.


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار