سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتخابات هفت اسفند تحقق شعار برد - برد برای همه ملت ایران بود


رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات هفتم اسفند تحقق شعار برد - برد برای همه ملت ایران بود، گفت: سیاست برد- برد دولت در فضای داخلی هم جواب داد و علیرغم برخی بداخلاقی‌های سیاسی و هتاکی‌ها به دولت، مردم با صبوری ‌وآرامش آداب مدنیت و اخلاق را به جا ‌آوردند و نام نیکی از خود در تاریخ ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چاوشی در نشست خبری که در استانداری تهران برگزار شد،‌ با بیان این مطلب، افزود: از کاندیداهای پیروز و هوادارنشان به خاطر صرف نظر کردن از جشن پیروزی به خاطر ایام فاطمیه و همچنین از مجریان و ناظران انتخابات نهایت قدردانی را داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات ملی هفتم اسفند از شاهکارهای تاریخی کارنامه دولت بعد از برجام بود، تصریح کرد: انتخابات نشان داد با عزم ملی و امید مردم همه چیز در چارچوب جمهوری اسلامی، اصلاح و سامان خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به پیام‌های حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی و همچنین توصیه‌های موثر ایشان به عنوان چراغ راه ملت و منتخبین مردم، افزود: خویشتنداری گروه‌های سیاسی و ظرفیت آنها پس از سال‌ها تجربه سیاسی و همچنین بلوغ سیاسی مردم در جهت رساندن کشور به قله‌های پیشرفت و ترقی بسیر موثر بودند.

وی یادآورشد: ایران اسلامی امروز به نعمت رهبری شایسته و تدابیر کارآمد توسط دولت توانایی خود را با اتکا به آرای منتخبان خود به دور از تنش‌های گذشته با ایجاد یکپارچگی و همدلی دولت و ملت به نمایش گذاشت و زمینه شکوفایی کشور را فراهم ساخت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با تأکید بر پرهیز از تنش‌های بعد از انتخابات با بیان اینکه دعوا میان مومنان بی‌معناست، اظهار کرد: آنهایی که در این دوره از انتخابات رأی نیاوردند باید از مردم قدردان باشند که آنها را از رنج قانون‌گذاری و کارهای سخت معاف کردند و کسانی که بار سخت قانون‌گذاری و نظارت به دوششان گذاشته شده است باید نعمت اعتماد مردم به خود را پاس بدارند.

چاوشی با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیون نفر از مردم استان تهران برای مشروعیت بخشی به کاندیداهای منتخب خود در مرکز قانون‌گذاری کشور از ساعت 6 صبح تا 12 شب پای صندوق آراء حضور یافتند، گفت: مردم تهران برای تولد سیاسی نمایندگان جدید خود رنج زایمان سختی را پشت سر گذاشتند و با حضور پرشور خود در صف‌های طولانی حماسه آفریدند و دشمنان را از ایجاد اختلاف در کشور مأیوس کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهور بیشترین اهتمام خود را با حمایت‌های مردم و هدایت‌های رهبری مصروف حل و فصل مسئله هسته‌ای کشور کرد و با تلاش‌های دولت برجام به ثمر نشست، گفت: امروز نگاهی که برجام را به نتیجه رساند و توفیق ملی ما را در حرکت بزرگ دیپلماتیک رقم زد، در عرصه سیاست داخلی به واسطه انتخابات آغاز شد که به معنای پیروزی منطق گفت‌وگو بر زورگویی بود.

وی اضافه کرد: برخی منتقدان دولت جمهوری اسلامی ایران بدانند در برجام مهمتر از مباحث فنی مسأله پیروزی منطق گفت‌وگو بر زورگویی غربی‌ها بود که با تلاش دولت به ثمر رسید و امروز شاهد شکسته شدن تدریجی تحریم‌های ظالمانه غرب هستیم و نشان دادیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند کشور ما را از دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای محروم کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خطاب به منتخبین جدید مردم در انتخابات،‌ گفت: منتخبین مردم در کنار ایفای وظیفه مهم نمایندگی ملت در مجلس باید به خواسته‌ها و مشکلات مردم استان خود توجه کنند و در همین راستا استانداری تهران آمادگی دارد تا در فرصت زمانی که کاندیداها در کرسی های قانون‌گذاری حضور پیدا می‌کنند آنها را با مسائل و مشکلات مربوط به استان تهران آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در سراسر کشور نشان‌دهنده اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی جامعه بود، تصریح کرد: امید است با ترکیب معقول در کل کشور برای مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه همه طیف‌ها در مجلس آینده حضور دارند. شاهد پیشرفت‌های همه جانبه برای کشورمان باشیم و امیدواریم که مجلس آینده از بهترین و کارشناسی‌ترین مجالس باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه حضور حداکثری مردم پشتوانه خوبی برای نمایندگان است، گفت: در سنوات گذشته نمایندگانی با این حجم رأی در مجلس نداشتیم.

چاوشی همچنین با اشاره به اینکه 16.5 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات و هزینه‌های شعب اخذ رأی در روند انتخابات برای استان تهران پیش بینی می‌شد، گفت: مردم تهران با حضور گسترده خود و جلوگیری از به دور دوم کشیده شدن انتخابات صرفه‌جویی خوبی در بیت‌المال داشتند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: افراد پیروز در انتخابات به دلجویی و احترام هموطنان خود که به آنها رأی‌ نداده‌اند بپردازند؛ چرا که آنها نیز در آفرینش این حماسه باشکوه نقش مهمی داشتند و در صورتی که رقیب نباشد پیروزی معنا ندارد و زمینه مسابقه ایجاد نمی‌شود و نمایندگان منتخب باید بدانند که نماینده آحاد ملت هستند نه صرفاً کسانی که به آنها رأی داده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ اتفاق عجیبی در کشور نیفتاده است، تصریح کرد: در انتخابات حماسه بزرگی رقم خورده و دشمنان از ایجاد اختلاف در کشور مأیوس شدند و نظم و آرامش و امنیتی که در این انتخابات شاهد بودیم بی‌نظیر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه نتیجه نهایی مجلس خبرگان دیشب اعلام شده است، گفت: 16 نفر منتخب مردم برای مجلس خبرگان رهبری مشخص شده‌اند و 4 میلیون و 189 هزار رأی صحیح برای مجلس خبرگان شمارش شده است که امیدواریم مجلس خبرگان در کنار رهبری برای صیانت از جایگاه ولایت به خوبی عمل کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه امیدواریم تا ساعت 15 امروز نتایج مجلس شورای اسلامی نیز نهایی شود،‌ خاطرنشان کرد: 105 صندوق از آرای مجلس شورای اسلامی هنوز شمارش نشده است اما با توجه به آرای شمارش شده به نظر می‌رسد روند موجود آرای کاندیداها حفظ شود. البته تا آخرین شمارش آراء نمی‌توانیم قضاوت قطعی در مورد نتایج داشته باشیم.

چاوشی همچنین با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج برای اعتراض به انتخابات خبرگان 7 روز و برای مجلس 2 روز فرصت وجود خواهند داشت، گفت: از مجموع شعب اعلام شده برای برگزاری انتخابات این دوره از مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، 13 شعبه به دلایل مختلف و از جمله بیماری مسئولان شعبه تشکیل نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه خوشبختانه در این دوره از انتخابات هیچ شکایت قابل توجهی به هیأت‌های نظارت و هیأت‌های اجرایی از شعب و صندوق‌های مختلف نرسیده است، گفت: این دوره از پرکاندیداترین دوره‌های انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بوده است اما با این وجود هیأت‌های نظارت و اجرایی در اعلام نتایج رکورد خوبی زدند.

وی با اشاره به اینکه در سه حوزه انتخابیه استان تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شده است که قبل از تشکیل مجلس جدید برگزار خواهد شد، گفت: این حوزه ‌ها عبارتند از شهریار – قدس- ملارد، رباط‌کریم- بهارستان و دماوند- فیروزکوه.

چاوشی در پایان با اشاره به همکاری‌های خوب هیأت‌های نظارت و هیأت‌های اجرایی برای این دوره از انتخابات تصریح کرد: خوشبختانه کاندیداهای پیروز به توصیه‌ها عمل کردند و با تمام علاقه پذیرای آن بودند و توجه داشتند که جو جامعه بعد از انتخابات ملتهب نشود و اگر مطلبی در برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی نوشته می‌شود نمی‌توان آن را به حساب گروه‌های سیاسی گذاشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تکبر درمقابل ملت ایران راه به جایی نمی برد