سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک مهره سرشناس تاجیک عضو داعش در سوریه کشته شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات انتظامی تاجیکستان اعلام کردند «انوشیروان عظیم اف» ملقب به «عنس» ساکن 26 ساله روستای «توت قول» ناحیه «نارک» این کشور که در اعزام بیش از 100 شهروند تاجیک به جنگ‌های سوریه و عراق متهم بود، در شهر حلب سوریه کشته شده است.

بنابر اعلام مقامات انتظامی تاجیکستان، پس از مشخص شدن شخصیت «عنس» وی توسط راه زمینی از روسیه به قرقیزستان و از آنجا به ترکیه پرواز کرده است.

عنس در ترکیه نیز چند مدت به تبلیغ و استخدام جوانان تاجیک مشغول و پس از مدتی، به سوریه فرار کرده است.

بر طبق آخرین اطلاعات، وی در نزدیکی شهر «حلب» سوریه کشته شده است.

در همین حال، مقامات انتظامی تاجیکستان می‌گویند، به احتمال زیاد تعداد جوانانی که «عنس» به سوریه اعزام کرده است، بیش از 100 نفر باشد.

 بنا بر اعلام یک منبع آگاه از مقامات انتظامی تاجیکستان، 40 درصد افرادی که از سوریه به تاجیکستان برگشته‌اند، عنوان کرده‌اند که با ترغیب و راهنمایی «عنس» جوانان تاجیکی حاضر در مسکو پایتخت روسیه به داعش پیوسته‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، از 6 ماه پیش، حضور و فعالیت عنس به مقامات انتظامی تاجیکستان اطلاع داده شده بود که وی در روسیه قرار دارد، اما پس از اعلام پیگرد قانونی از این کشور فرار کرد.

عنس در طول 2 سال اخیر به استخدام و جلب جوانان به صف گروه تکفیری داعش مشغول بوده است.

این شهروند تاجیک پس از اعزام همشهریان خود به سوریه و عراق به آنها می‌گفته است که وی نیز پس از یک ماه به آنجا سفر خواهد کرد.

به تصریح این مقام انتظامی تاجیک، عنس پس از جلب جوانان آنها را توسط هواپیما از روسیه به ترکیه اعزام و از طریق اینترنت آنها را تا مرز سوریه راهنمایی می‌کرده است.

طبق اطلاع رسمی، در حال حاضر، بیش از یک هزار شهروند تاجیک در درگیری‌های سوریه و عراق شرکت دارند. بیشتر این شهروندان از طریق روسیه با جلب و سرمایه گذاری اعضای داعش مانند عنس به قلمرو سوریه و عراق اعزام می‌شوند.

مقامات انتظامی تاجیکستان عنس و یا «انوشیروان عظیم اف» را از خطرناک ترین اعضای تاجیک داعش عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
فرار محبوبترین عضو زیبای داعش از دست داعش در عراق-سوریه