سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چمران مخالفت کرد، طرحی که باغ‌های تهران را نجات می‌داد تصویب نشد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح "صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران" به پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با مخالفت جدی چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران مجددا به کمیسیون ها ارجاع داده شد.
 
به گزارش انتخاب؛ رحمت اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی این طرح، گفت: طرح "صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران" در 10 ماده تهیه شده است و در آن شهرداری تهران ملزم شده است تا ضمن تکمیل سند اجرایی قانون حفظ و گسترش باغات، لایه باغات شهر تهران را به عنوان یکی از لایه های طرح تفصیلی تهیه کند، همچنین شهرداری تهران برنامه عملیاتی پنج ساله ادواری صیانت و گسترش فضای سبز باغات را همراه با تامین منابع تهیه و به شورا ارائه نماید.
 
او ادامه داد: در ماده چهارم این طرح آمده است: هرگونه مداخله و صدور مجوز ساخت در باغات کمتر از 5 هزار متر مربع در صورتی که اراضی فاقد فضای سبز تثبیت شده طبق طرح تفصیلی تهران باشد، فقط بر اساس ضوابط زیر پهنه سبز مسکونی (R241) مجاز است،
 
همچنین هرگونه مداخله و صدور مجوز ساخت در تمام باغات پراکنده بیش از 5 هزار متر مربع صرفا در چارچوب G2 امکانپذیر شود.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ماده های دیگر این طرح در راستای حفظ، گسترش و صیانت از باغات است، گفت: شهرداری تهران بر اساس این طرح مکلف است به منظور حفظ باغات در محدوده شهر و تبدیل عرصه آنها به فضاهای سبز هر ساله مبلغی را در بودجه سنواتی سالانه شهر پیش بینی کند.
 
او با اشاره به اینکه تصویب این طرح با مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مواجه شد، گفت: متاسفانه به دلیل مخالفت تعدادی از اعضا به خصوص با ماده 4، این طرح مجددا به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد.
 
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از مخالفان جدی این طرح بودند.


ویدیو مرتبط :
مخالفت با تصویب لایحه حقوق مادام العمر مسئولان