سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو کمیسیون امنیت ملی: باز طراحی اراک در 5 سال انجام می شود


عضو کمیسیون امنیت ملی: باز طراحی اراک در 5 سال انجام می شود

خانه ملت/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باز طراحی اراک در 5 سال انجام می شود، اظهار داشت: با گرفتن امضا از وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 مانع بهانه جویی آنها در روند اجرای باز طراحی اراک شدیم.

عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به انتشار سند رسمی باز طراحی رآکتور اراک، گفت: باز طراحی نیروگاه اراک موضوع بسیار مهمی است که در برجام به آن نیز اشاره شده بنابراین بحث محوری محسوب می شود نه حاشیه ای. با این حساب نباید تصور ما این باشد که موضوع تغییر در راکتور اراک به صورت حاشیه ای دنبال می شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای باز طراحی اراک قیدی مطرح کردیم، ادامه داد: برای اینکه با اطمینان لازم در خصوص ادامه روند برجام حاصل شود تاکید کردیم که تا پرونده PMDایران در آژانس بین المللی بسته نشود باز طراحی اراک آغاز نمی شود.

اول حل PMDبعد باز طراحی اراک

وی تاکید کرد: این قید این دلیل مطرح شده که غرب تصور می کند رآکتور اراک به پرونده هسته ای ایران مرتبط است. بنابراین تا غرب به واسطه گزارش آژانس متوجه نشود ایران چنین موضعی ندارد باز طراحی اراک کلید نمی خورد.

به گفته این نماینده در درجه اول باید آژانس بگوید ایران تهدید هسته ای برای جهان نیست تا بعد وارد بحث باز طراحی اراک شویم.

کلیات باز طراحی اراک در برجام آمده است

منصوری آرانی با بیان اینکه چارچوب های کلی باز طراحی اراک در برجام بسته شده است، اظهار داشت: در آن سند اقدامات کلی آمده است، بر اساس همان کلیات ایران و گروه 1+5 مجدد بر سر جزییات این باز طراحی مذاکره کردند و در نهایت وزرای امور خارجه این کشورها سند را امضا کردند. در ادامه این مذاکرات آمریکا و چین پذیرفتن که به ایران به عنوان مدیر پژوه کمک کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: همچنین هزینه و زمان بندی اقدامات در باز طراحی اراک مشخص شده است. بر اساس سند باز طراحی اراک، باید این اقدام با طرح ایران و در مدت 5 سال انجام شود.

باز طراحی اراک در 5 سال

به گزارش خبرگزاری خانه ملت در بندی از سند باز طراحی اراک آماده است: ایران، در سریع‌ترین زمان ممکن، برنامه زمان بندی پنج ساله خود، شامل مراحل اصلی را، تدوین و با گروه کاری 1+5 در میان خواهد گذارد. گروه کاری سریعاً برنامه زمان‌بندی ارائه شده توسط ایران را بازبینی و نقطه نظرات خود را به ایران ارائه خواهد کرد.

منصوری آرانی اظهار داشت: تا به این جای کار مشکلی در اجرای برجام وجود ندارد اما مهم این است که آژانس بین المللی هسته ای در خصوص پرونده هسته ای ایران اعلام نظر کند که وارد گام عملیاتی شویم.

با گرفتن امضای وزرای خارجه مانع بهانه جویی شدیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزرای امور خارجه کشورهای گروه 1+5 سند باز طراحی اراک را امضا کرده اند، تاکید کرد: آنها با این امضا تضمین کردند که روند برجام را ادامه خواهند داد ضمن اینکه آنها نمی توانند دیگر در بحث هایی چون هزینه و تعهدات دیگر بهانه جویی کنند، ایران با گرفتن امضا مانع بهانه جویی غرب شد.


ویدیو مرتبط :
ایمیل ملی زیر ذره بین کمیسیون امنیت ملی