علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارائه تصوير واقع بينانه از جايگاه کشور در عرصه‌هاي علم و فناوري


باشگاه خبرنگاران/ هدف از طرح پايش علم و فناوري و نوآوري در کشور ارائه تصوير واقع‌بينانه از جايگاه کشور در عرصه‌هاي علم و فناوري نوآوري است.

مهدي الياسي معاون سياستگذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اظهار کرد: طرح پايش وضعيت علم، فناوري و نوآوري کشور با حضور کارشناسان و نمايندگان فعال در حوزه علم فناوري و نوآوري برگزار شد و هدف از اين طرح ارائه تصوير واقع بينانه از جايگاه کشور در عرصه‌هاي علم، فناوري و نوآوري است.

وي در ادامه افزود: اين اتفاق تجربه‌اي تازه براي ارائه تحليل از سياست‌هاي کشور در حوزه علم و فناوري است چرا که هم باعث شناخت نقاط ضعف و قوت کشورمان در اين زمينه مي‌باشد و هم امکان بهره گيري از تجربيات نهادهاي بين المللي را فراهم مي سازد.

الياسي تصريح کرد: از آنجايي که بنا داريم گزارشي شفاف از وضعيت علم و فناوري کشورمان ارائه بدهيم، بررسي تحولاتي که طي سال‌هاي اخير رخ داده است، تحليل اين تحولات در به نمايش دادن اين دستاوردها کمک مي‌کند.

وي در خصوص آخرين وضعيت علم و فناوري ايران در کشور خاطر نشان کرد: ايران در يک دوره 10 ساله از سال 2005 تاکنون تغييرات عمده‌اي در حوزه فناوري و نوآوري داشته و به همين جهت ضروري است که نهادها و سازمان‌ها ترکيبي از اهداف و دستاوردها و اقدامات خود ارائه دهند.


ویدیو مرتبط :
اعطای دکترای افتخاری به شهیدان عرصه علم و فناوری