علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اختلاف و درگیری دو طایفه در سیستان و بلوچستان منجر به صلح شد


به گزارش خبرنگار مهر، درگیری دو طایفه رخشانی و براهویی تیره «عیدوزهی» در شهرستان ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب استان حدود سه سال بر اساس یک اشتباه وجود داشته که اکنون به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت به صلح و سازش تبدیل شد.

در پی این اختلاف ها که سال ها در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم، متاسفانه خون های بیگناه زیادی ریخته شد و در پی اختلاف این دو طایفه نیر طی مدت این سه سال، یک کشته و دو مجروح از طایفه رخشانی بر جای ماند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: به دنبال بروز اختلاف و درگیری در بین دو طایفه رخشانی و براهوئی که منجر به ایجاد تنش در بین این دو قوم شده بود، صلح و سازش این دو طایفه در در دستور کار قرار گرفت.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: به اهتمام بزرگان و ریش سفیدان این طوایف در شهرستان های زابل و میرجاوه و اثرگذاری مطلوب این نهاد، امروز در گرامیداشت هفته وحدت شاهد صلح و دوستی این اختلاف سه ساله بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ۴۳۰ تیره و طایفه در سیستان و بلوچستان در کنار هم مشغول به زندگی هستند.


ویدیو مرتبط :
درگیری با قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان