سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور ناو جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی این کشور در عملیاتی که با هدف به چالش کشیدن تلاش ها برای محدود کردن آزادی دریانوردی صورت گرفته، به یک جزیره مورد ادعای چین و 2 کشور دیگر در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده‌اند.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: در زمانی که ناو جنگی یو اس اس کورتیس ویلبر به نزدیکی این جزیره رسیده بود، هیچ یک از کشتی های ارتش چین در این منطقه حضور نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: این عملیات تلاش های صورت گرفته از سوی چین، تایوان و ویتنام برای محدود کردن آزادی دریانوردی در منطقه را به چالش کشیده است.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اکتبر نیز عملیات مشابهی را انجام داده بود و ناوشکن لاسن را به نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای جنوبی چین اعزام کرده بود. این اقدام با واکنش شدید چین روبرو شده است.

جف دیویس گفت: آمریکا هیچ موضعی در قبال رقابت های مربوط به ادعاهای ارضی ندارد. پیش از انجام این عملیات به هیچ یک از کشورهای مدعی اعلام قبلی نشده بود چرا که این اقدام مطابق با روند عادی ما و قوانین بین المللی بوده است.

این عملیات در شرایطی انجام شده است که کنگره از دولت اوباما خواسته بود تا عملیات مشابه اکتبر را ادامه دهد. کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نیز از اوباما به خاطر تاخیر انداختن در گشت زنی های دریایی در دریای جنوبی چین انتقاد کرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ناو های جنگی آمریکا در دریای مدیترانه لنگر انداخته اند