سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدعی‌العموم پیگیر موضوع آلودگی هواست/ مسئولیت اصلی برعهده دولت و سازمان محیط زیست است


دادستان کل کشور تاکید کرد مسئولیت اصلی رفع آلودگی هوا برعهده دولت و سازمان محیط زیست است و ما هم به عنوان وظیفه خود از طریق سازمان بازرسی و سایر نهادها موضوع را دنبال می‌کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور تاکید کرد مسئولیت اصلی رفع آلودگی هوا برعهده دولت و سازمان محیط زیست است و ما هم به عنوان وظیفه خود از طریق سازمان بازرسی و سایر نهادها موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه نشست پلیس فتا با قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های جرایم رایانه‌ای و اینترنتی در خصوص بحث آلودگی هوا گفت: هوای مناسب برای شهروندان یک حق عمومی است و حق مردم است که هوای سال داشته باشند.

وی با بیان اینکه هوای آلوده تضییع حقوق عمومی مردم است، گفت: ما در جایگاه قضایی پیگیر این موضوع هستیم که آیا مسئولین مربوطه در بحث مبارزه با آلودگی هوا به وظایف خود درست عمل کرده‌اند یا خیر.

وی گفت: به عنوان دادستانی در جایگاه مدعی‌العمومی هوای پاک و سالم را حق همه شهروندان می‌دانم و قطعا با کسانی که هوا را آلوده کردند برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: در فضای رسانه‌ای سازمان محیط زیست می‌گوید شهرداری‌ها باید پیگیر باشند. به دور از هر فرافکنی می‌خواهم بگویم همه مسئول هستیم و این موضوع به یک شخص خاص مربوط نیست و هر کسی در رابطه با حفظ محیط زیست مسئولیت دارد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: البته مسئولیت اصلی برعهده دولت و سازمان محیط زیست است و ما هم به عنوان وظیفه خود از طریق سازمان بازرسی و سایر نهادها موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص موضوع مدیریت فضای سایبری گفت: فضای سایبر باید برای کسانی که قصد دارند امنیت روانی و اخلاقی جامعه را مختل کنند ناامن شود.

وی ادامه داد: در این فضا تروریست‌ها و امثال داعش سوءاستفاده می‌کنند و با ایجاد ناامنی حساسیت‌ها را افزایش دادند. به همین جهت در وزارت ارتباطات توسعه زیرساخت‌ها باید با حساسیت به جهات امنیتی همراه باشد.

دادستان کل  کشور تاکید کرد: مرکز فوریت‌های فضای سایبری همچون مرکز فوریت‌های پلیسی 110 باید به صورت برخط فعال شده و موضوع پیگیری شود تا کاربران مشکلات خود را اعلام کنند.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات وجود دارد که با مسئولیت دادستانی کل کشور در معاونت پیشگیری از وقوع جرم فعال است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از بخش‌های فعال کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است که با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کند.

دادستان کل کشور در خصوص استعلامات انتخاباتی هم گفت: از آنجایی که یکی از مراجع چهارگانه که باید به مراجع اجرایی پاسخ دهد و سوابق را بررسی کند دادستانی است، ستاد پاسخ به استعلامات انتخاباتی با مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی دادستان فعال است. این ستاد سوابق را بررسی و به شورای نگهبان اعلام می‌کند و تاکنون هم همین روند وجود داشته است.


ویدیو مرتبط :
آلودگی محیط زیست