سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واشنگتن: مسئول کشته شدن غیرنظامیان در حملات عربستان به یمن نیستیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا، که از عملیات عربستان سعودی در یمن پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کند، روز جمعه گفت که این کشور هیچ مسئولیتی در قبال کشته شدن غیرنظامیان در جریان حملات عربستان به یمن ندارد.

گروه‌های حقوق بشری از جمله گروه دیده‌بان حقوق بشر واشنگتن را به نقش داشتن در «جرایم جنگی» عربستان در یمن متهم کرده‌اند. در جریان بیش از یک سال عملیات نظامی عربستان در یمن، بیش از 7000 نفر که اغلب آن‌ها هم غیرنظامی بوده‌اند، کشته شده‌اند. در یکی از بدترین موارد کشتار غیرنظامیان در یمن، حمله ماه گذشته جنگنده‌های سعودی به بازاری در یمن جان دستکم 97 غیرنظامی از جمله 25 کودک و نوزاد را گرفت.

با این حال سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) می‌گوید عربستان خود در مورد اهدافش در یمن تصمیم‌گیری می‌کند و در کشتار غیرنظامیان مسئولیتی متوجه واشنگتن نیست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سرهنگ «پاتریک رایدر» در این رابطه گفت که «تصمیم برای انجام عملیات، از جمله انتخاب و نهایی کردن اهداف» توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان اتخاذ می‌شود. 

وی افزود: «اطمینان داریم که اطلاعاتی که ما بر آن تکیه می‌کنیم و پشتیبانی ارائه شده به عربستان سعودی، درست است. ما بهترین گزینه‌ها برای موفقیت نظامی را به نحوی که با عرف بین‌الملل همخوان باشد و تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد، به آن‌ها ارائه می‌کنیم.»

رایدر می‌گوید مقامات نظامی آمریکا به طور مداوم با مقامات سعودی جلسه دارند و آن‌ها را در مورد لزوم پایبندی به استانداردها و قوانین جنگی توجیه می‌کنند. وی گفت واشنگتن نگرانی خود را از کشته شدن غیرنظامیان در یمن به مقامات سعودی منتقل کرده است.

فروردین ماه سال گذشته بود که عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به این کشور، عملیات هوایی گسترده‌ای را با مشارکت چند کشور عربی دیگر از جمله امارات در یمن آغاز کرد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در یازده ماه گذشته آمریکا و انگلستان بیش از 30 میلیارد دلار به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سلاح فروخته‌اند. 

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
ده ها شهید در حملات عربستان به یمن