سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران همچون گذشته از هیچ کمکی به ملت لبنان دریغ نخواهد کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر ولایتی که به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرده است روز دوشنبه با دکتر تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موصوعات منطقه‌ای و انتخاب رئیس جمهوری در لبنان به بحث و تبادل نطر پرداخت.

در ابتدای این دیدار تمام سلام صمن خوش آمدگویی وابراز خرسندی از دیدار مجدد دکتر ولایتی گفت: حتما اینگونه رفت وآمدها می تواند تاثیر مناسبی در تحکیم روابط دوجانبه و حل برخی از مشکلات منطقه ای داشته باشد و در این برهه حساس تاریخی نقش رهبری مقام معطم رهبری بسیار حایز اهمیت می‌باشد و امیدوارم با کمک  جمهوری اسلامی ایران راه حل مناسبی برای خروج از بحران ها ایجاد گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران تجربه ارزنده ای در همزیستی مسالمت آمیز گروه های مختلف و دمکراسی دارد که می تواند برای دیگران مورد بهره برداری قرار گیرد و نتیجه مناسبی را برای حل و فصل بحران های فعلی به دنبال داشته باشد.

دکتر ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دولت و مردم لبنان جایگاه ارزنده ای در جهان عرب داشته و حتما با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می تواند در حل بحران پیش آمده به موصعی که منافع ملت لبنان را تامین نماید دست یابد و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون گذشته از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مشاور مقام معطم رهبری در ادامه به اهمیت روابط دوستانه با کشورهای منطقه و از جمله عربستان اشاره و تصریح کرد: ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه و همزیستی مسالمت امیز با کشورهای همسایه و منطقه استقبال نموده و برای این مهم محدودیتی قایل نیست و برای حل و فصل موصوعات مختلف با عربستان نیز آمادگی دارد هرچند برخی اقدامات از جمله صدور احکام ناعادلانه و غیر موجه برای برخی از علما از جمله شیخ نمر می تواند آسیبهایی را به دنبال داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را اعلام نموده که امیدوارم این موصوع به نحو مطلوب حل و فصل گردد.

وی در ادامه به مسایل منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به قراین موجود و پیروزی‌های به دست آمده امیدواری‌های فراوانی برای دستیابی به اهداف و پیروزی نهایی در منطقه و سوریه وجود دارد و ایران بارها اعلام کرده از هیچ طرحی که با خواست دولت و ملت سوریه در تعارص باشد حمایت نخواهد کرد.

وی افزود: در مبارزه با تروریسم در منطقه حقانیت دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار شده است و معتقدیم خواب شوم توطیه‌گران تعبیر نخواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص روابط دو جانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وحل و فصل برخی از موصوعات بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

در این دیدار فتحعلی سفیر ایران در لبنان و دکتر امیر عبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه حصور داشتند.

مشاور مقام معطم رهبری از روز یکشنبه 8 آدرماه به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرد و با مقامات دو کشور دیدارهایی را داشته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لبنان 1-4 ایران/ مقدماتی جام ملت های آسیا2015