سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیوان عالی برزیل در مورد استیضاح رییس جمهوری این کشور توپ را به زمین مجلس سنا انداخت


دیوان عالی برزیل در مورد استیضاح رییس جمهوری این کشور توپ را به زمین مجلس سنا انداخت

ایرنا/ دیوان عالی فدرال برزیل پنجشنبه شب اعلام کرد که مجلس سنا باید تصمیم نهایی در مورد برگزاری محاکمه سیاسی یا استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهوری کشور را اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، 6 قاضی دیوان عالی علیه اقدام «ادواردو کانیا» رئیس مجلس نمایندگان برزیل در مورد استیضاح رئیس جمهوری چپگرا ، رای دادند.
نخستین رئیس جمهوری زن برزیل که یک چپ گرای میانه رو است، به تخصیص بودجه غیرقانونی متهم شده است.
روسف تاکید می کند که این تمهیدات توسط دولت های پیشین اتخاذ شده است.
به عقیده قضات، وظیفه مجلس نمایندگان می تواند پیشنهاد روند استیضاح و تشکیل یک کمیسیون ویژه ارائه دهد اما مجلس سنا باید در مورد اینکه آیا باید رئیس جمهوری را استیضاح کرد یا نه ، تصمیم بگیرد.
در صورت اینکه نمایندگان مجلس به توصیه کمیسیون ویژه تصمیم گرفتند که به استیضاح روسف بپردازند، اگر مجلس سنا با آن مخالفت کند ، طرح استیضاح باطل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، روسف در حالی برای حفظ حیات سیاسی خود تلاش می کند که تنها یک سال از دومین دوره انتخابش به عنوان رئیس جمهوری برزیل که رتبه هفتمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد، می گذرد.
درخواست استیضاح روسف به اتهام به تاخیر انداختن برخی هزینه های بانک های دولتی و وانمود کردن به اجرای تعهدات حساب های سالانه ، بررسی می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بازگشت حقوق های نجومی به خزانه از زبان رییس دیوان محاسبات کشور