سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیده بان حقوق بشر: آمریکا به عربستان سلاح ندهد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، جو استورک، معاون خاورمیانه و شمال افریقای سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت: دولت آمریکا به خوبی از حملات کورکورانه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن که موجب کشته شدن صدها بیگناه شده، آگاه است.

استورک تاکید کرد: تا زمانی که عربستان درباره حملات غیرقانونی جنگنده های ائتلاف عربی تحقیق نکرده و اقدامات لازم را اتخاذ ننموده باشد، آمریکا نباید اسلحه بیشتری به این کشور بفروشد.

وی تجهیز عربستان به اسلحه جدید در این شرایط را امضای قتل عام تعداد بیشتری از شهروندان یمنی دانست که آمریکا مسئول آن خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از موافقت خود با درخواست عربستان مبنی بر خرید حدود 19 هزار بمب به ارزش 1.29 میلیارد دلار خبر داد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، کمی بعد از اعلام این خبر ضمن دعوت از جنبش انصارالله یمن برای توقف حمله به اراضی عربستان و تبعیت از طرح مسالمت آمیز سازمان ملل متحد گفت: منازعات یمن راه حل نظامی ندارد.

درخواست عربستان شامل خرید 12 هزار بمب با وزن بین 200 تا 900 کیلوگرم، 1500 بمب بتن شکن که قادر به شکافتن هدف یا شکار اهداف زیرزمینی هستند، 6300 موشک هدایت شونده از نوع پایووای 2 و 3 بوده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حقوق بشر در عربستان و آمریکا چگونه است؟