سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری همایش «حفاظت از تالاب شیرین‌سو» درکبودراهنگ


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کبودراهنگ از برگزاری همایش «حفاظت از تالاب شیرین‌سو» با رویکرد آشنایی با این تالاب و حفاظت از آن در روز جمعه 16 بهمن در این شهرستان خبر داد.

روح‌اله زال‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با اشاره به این‌که تالاب شیرین‌سو وضعیت مطلوبی به لحاظ وسعت و جایگاه جغرافیایی در استان دارد، افزود: با توجه به این‌که این تالاب در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد در حال رایزنی با مسئولان برای تمدید پنج ساله این تالاب به عنوان منطقه شکار ممنوع هستیم.

وی با بیان این‌که در این فصل گونه‌های شاخصی در این تالاب مشاهده نشده است، تصریح کرد: نحوه شمارش این پرندگان به صورت سرشماری است، البته عدد حاصل از سرشماری نمی‌تواند کاملا دقیق باشد.

زال‌پور ادامه داد: با ایجاد شرایط امن در این تالاب و مساعد شدن آب و هوای این منطقه بین 70 تا 80 قطعه پرنده در این تالاب حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به گونه‌های اردک سرسبز و غازوحشی اشاره کرد.

وی با بیان این‌که شمار اردک سرسبز در فصل پاییز به 500 تا 600 قطعه می‌رسید، اظهار کرد: قبل از یخ بستن تالاب، بیش از هزار قطعه کنگر، 50 قطعه غاز وحشی و 20 قطعه اگرت در این تالاب حضور داشتند.

وی با تاکید بر این‌که گشت و کنترل هفتگی از طریق این اداره و گشت مشترکی از سوی دامپزشکی در این تالاب به عمل می‌آید، عنوان کرد: نگهبان امور آب و سد نیز از این تالاب در صورت نبود نگهبانان گشت، حراست می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند تالاب شیرین سو بخش اول - تابستان 93