سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صعود مقتدرانه فوتبال ایران با شکست طلسم 15 ساله عمان


مصاف ایران و عمان در نیمه نخست با پیروزی دو بر صفر ایران به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در آخرین دیدار از مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی ایران امروز از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی عمان بود و توانست این تیم را در حضور حدود 33 هزار نفر با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد.

سردار آزمون در دقیقه 16 و 23 دو گل ایران را به ثمر رساند.

از آخرین پیروزی ایران مقابل عمان بیش از 15 سال می گذشت و در سال های گذشته همواره ایران مقابل این تیم با بدشانسی به پیروزی دست نمی یافت اما این بار و در ورزشگاه آزادی شاگردان کی روش به این طلسم خاتمه داد.

تیم ملی ایران با این پیروزی 20 امتیازی شد و با اقتدار به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعد صعود کرد. عمان هم با همان 14 امتیاز سابق در رتبه دوم باقی ماند.

*نیمه نخست

در دقیقه 8، ضربه کاشته ای که اشکان دژاگه از مقابل محوطه 18 قدم زده بود را علی الحبسی دروازه بان عمان مشت کرد تا تیمش را از گل زودهنگام نجات دهد.

در دقیقه 13 بازیکنان ایران کار تیمی را از زمین خودی آغاز کردند که در پایان به سردار آزمون در محوطه جریمه عمان رسید اما کنترل نامناسب آزمون موجب از بین رفتن این فرصت خوب شد.

در دقیقه 15 هم این بار احسان حاج صفی از سمت راست دفاع عمان آغاز کرد که در ادامه عزت اللهی توپ را به دژاگه رساند و ضربه فنی او از سمت راست دفاع عمان با شیرجه سنگربان عمان به کرنر رفت.

*گل: در دقیقه 16، جهانبخش کرنر را از سمت چپ زمین عمان ارسال کرد که سردار آزمون با ضربه سر توپ را وارد دروازه الحبسی کرد و واکنش نصفه و نیمه این دروزاه بان هم کارساز نبود.

در دقیقه 18 نیز باز هم بازیکنان ایران پاسی را در عمق دفاع عمان برای آزمون فرستادند که بازیکن عمانی در نزدیکی دروازه توپ را به کرنر زد.

در دقیقه 21 نیز، همکاری عزت اللهی با جهانبخش یک فرصت شوت زنی خوب را در پشت محوطه جریمه برای ایران خلق کرد که ضربه آرام جهانبخش را الحبسی جمع کرد.

*گل: در دقیقه 23، باز هم سردار آزمون توپی را که دژاگه از کرنر روی دروازه فرستاده بود و با سر عزت اللهی هم سایش داشت را وارد دروازه عمان کرد تا اختلاف به دو برسد.

در دقیقه 32 اشکان دژاگه روی اشتباه خط دفاع عمان صاحب توپ شد و سردار آزمون را در یک موقعیت مناسب صاحب توپ کرد که شوت او با بی دقتی به خارج از زمین رفت.

در دقیقه 39 نیز باز هم خط دفاع عمان اشتباه کرد تا توپ در موقعیت تک به تک به آزمون برسد اما او قدر این موقعیت را با تعلل بیش از حد ندانست.

*نیمه دوم

در نخستین دقایق این نیمه نیز باز هم شاگردان کی‌روش کرنر خطرناکی را از سمت راست دروازه عمان ارسال کردند که عمانی ها سراسیمه این توپ را از محوطه جریمه دور کردند.

در دقیقه 50 وحید امیری سانتری را روی فراری که در عمق خط دفاع تیم ملی عمان داشت ارسال کرد اما این توپ را عمانی ها به اوت فرستادند.

در دقیقه 54 نیز باز هم بازیکنان ایران در شلوغی محوطه جریمه عمان صاحب توپ شدند که این موقعیت با بی دقتی ایرانی ها به خارج از زمین رفت.

در دقیقه 60 شوت امید ابراهیمی از فاصله حدودا 25 متری با بالای دروازه الحبسی رفت.

در دقیقه 64 و روی اشتباه عمانی ها، مهدی ترابی ضد حمله ای را تدارک دید و کریم انصاری فرد را در موقعیت مناسبی در محوطه جریمه صاحب توپ کرد که انصاری فرد با شوتی بسیار بد این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه 65 سعید عزت اللهی حرکتی را در عمق خط دفاع عمان آغاز کرد و پاس در عرضی را از فاصله سه، چهارمتری دروازه عمان فرستاد که الحبسی این توپ را به طور ناقص دفع کرد و در ادامه هم عمانی ها خطر را از دروازه دور کردند.

در دقیقه 67 شوت کریم انصاری فرد از فاصله نسبتاً دور به تیرک دروازه برخورد کرد و عمانی ها این توپ را در برگشت به کرنر زدند.

این بازی در پایان با حساب دو بر صفر به سود ایران خاتمه یافت.

با این پیروزی ایران هم مانند ژاپن و کره جنوبی بدون شکت این مرحله را سپری کرد.

برای تیم ملی ایران در این دیدار علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی ( مهدی طارمی ۸۱)، جلال حسینی، امید ابراهیمی، وحید امیری، پژمان منتظری، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش ( مهدی ترابی 62)، سردار آزمون ( کریم انصاری فرد 62)، اشکان دژاگه (کاپیتان) و رامین رضاییان به میدان می روند. دژاگه در این دیدار کاپیتان تیم ایران است.

خوان رامون لوپز کارو، سرمربی اسپانیایی عمان نیز علی الحبسی ( کاپیتان) ، محمد المسلامی، محمد الرواهی ( احمد سالم المخینی 55)، خلید سلمان حمدان الیعقوبی، راعد صالح، حسین الحدری ( یاسین الشیدی 75)، عبدالعیزی القبلی، احمد مبارک، عبدول سلام المخانی، محسن الخلدی ( قاسم سعید 45)، حریب جمیل زاید السعید را به عنوان یازده مرد منتخب خود از ابتدا بازی به میدان می فرستد.



ویدیو مرتبط :
فیلم | طلسم 14 ساله ایران مقابل عمان نشکست | عمان 1-1 ا