سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توکلی: تا فردا جواب دولت را می دهم


نماینده مردم تهران در مجلس در کانال شخصی خود نوشت: انشاالله تا فردا، پاسخ دولت را به صورت مکتوب منتشر می کنم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : احمد توكلی عصر روز جمعه در كانال شخصی خود در تلگرام نوشت: دولت به نطق من در صحن علنی مجلس نسبت به برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی جوابیه داده است.

به گزارش انتخاب، عضو كمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگرچه میل نداشتم در شرایط فعلی با برادران دولت محاجه كنم اما ظاهرا مجبور به این كار هستم و پاسخ خواهم داد.

توكلی روز یكشنبه گذشته كه به عنوان موافق لایحه بودجه سال 95 كل كشور در صحن علنی سخنرانی می كرد، گفته بود كه در اواخر دولت قبل شورای عالی امنیت ملی مصوبه برای برای برداشت 2.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای واردات دارو و كود داشته كه تاكنون به این صندوق بازنگشته درحالی كه مهلت بازپرداخت آن 6 ماهه بوده است.

این موضوع باعث شد تا در روز یكشنبه روزنامه های اصلاح طلب با عنوان تخلف در دولت دهم به این مطلب به صورت گسترده بپردازند.

توكلی پس از آن تیترهای روزنامه های اصلاح طلب را نادرست خواند و تخلف انجام شده را مربوط به دولت یازدهم دانست.

وی همچنین گفت كه حدود 105 هزار میلیارد تومان تسعیر دارایی‌های خارجی بانك مركزی در اوایل دولت یازدهم رخ داده كه خلاف قانون است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نیز در جوابیه ای نوشت: همانگونه كه در نطق وی مشهود است، این موضوع مربوط به تسعیر دارایی‌های خارجی بانك مركزی در روزهای پایانی دولت گذشته بوده و مجلس نیز با آن مخالفت كرده و عملاً سالبه به انتفاء موضوع شده و هیچ گونه ارتباطی با برداشت وجه و یا گرفتن وجه از صندوق توسعه ملی نداشته است.

روز دوشنبه گذشته نیز توكلی در اخطار قانون اساسی، با ذكر ارقامی، دولت را متهم به برداشت بدون احتساب منابع از صندوق توسعه ملی كرد.

كاظم پالیزدار دبیرستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و مشاور معاون اول رییس جمهوری نیز تمامی برداشت ها از صندوق توسعه ملی با اخذ مجوز از مراجع قانونی بوده و طبق ضوابط عنوان كرد.
وی اظهار داشت: متاسفانه آقای توكلی دو موضوع را با هم خلط كرده و مدعی است كه از منابع صندوق توسعه ملی به شركت های دولتی پرداخت شده در حالی كه اینگونه نبوده است.


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر دفاع دولت دهم و دولت یازدهم