سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فعال اصلاح‌طلب: منعی برای حضور زنان در عرصه سیاسی وجود ندارد


فعال اصلاح‌طلب: منعی برای حضور زنان در عرصه سیاسی وجود ندارد

ایسنا/ یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب گفت: درصد مشارکت زنان در جامعه ما از 4 درصد افزایش پیدا نکرده و این درحالی است که هیچ منعی برای حضور زنان در عرصه سیاسی وجود ندارد.

آذر منصوری در خصوص عملکرد زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارزیابی فعالیت نمایندگان زن تابعی از آرایش کلی حاکم در مجلس بوده است و با توجه به غیبت یک جبهه سیاسی در انتخابات، طیف حاضر در مجلس نماینده یک تفکر هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: تعداد کم نمایندگان زن در مجلس نهم را توجیه خوبی برای فعالیت کم رنگ و گاها بی‌تاثیر آنها ندانست و گفت: البته این واضح است که تعداد زنان باید در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند و این موضوع بر میزان اثر گذاری آنها تاثیرگذار خواهد بود، اما این به آن معنا نیست که تعداد کم زنان در مجلس نمی‌توانند اثرگذاری مورد انتظار را داشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد زنان مجلس ششم از نهم بیشتر نبود اما طرح‌هایی که در آن زمان مطرح شد اساسا قابل مقایسه با عملکرد زنان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نیست، تعداد افراد می‌تواند اثرگذار باشد اما کیفیت کاری نمایندگان و میزان توانمندی آنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

او در ادامه در خصوص مشارکت سیاسی زنان در کشور با بیان اینکه سطح مشارکت آنان در ایران در دهه اخیر کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: به طور کلی سطح مشارکت زنان در دنیا هنوز به سطح برابر با مردان نرسیده و این میزان حتی در جامعه توسعه یافته از 40 درصد تجاوز نکرده است.

منصوری افزود: درصد مشارکت زنان در جامعه ما از 4 درصد افزایش پیدا نکرده و این درحالی است که هیچ منعی برای حضور زنان در عرصه سیاسی وجود ندارد، ساختار حقوقی ما هیچ محدودیتی در این زمینه قائل نشده اما اشکالاتی وجود دارد که باعث شده با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سطح مشارکت زنان تغییر نکند.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب عنوان کرد: باید با نگاه تحکیم خانواده روندی طراحی شود تا در ایران بر اساس غلبه توسعه محور که یکی از الزامات اصلی آن توسعه نقش برابر همه اعضای جامعه است مسیر توسعه را به درستی طی کنیم.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی شنیدنی دانشجو اصلاح طلب در حضور روحانی!