سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله نوری همدانی: همه باید مراقب خطر نفوذ دشمن به کشور باشند


آیت الله نوری همدانی: همه باید مراقب خطر نفوذ دشمن به کشور باشند

مهر/ یکی از مراجع تقلید شیعیان، با اشاره به نقش علما در مرزبانی دین گفت: دشمنان تلاش خود را برای نفوذ در کشور به کار گرفته‌اند و همه باید مراقب این خطر باشند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به خطر نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز خطر نفوذ دشمن که رهبری بر آن تأکید کردند جدی است و اگر مواظبت نکنیم در همه زمینه‌ها آسیب می‌بینیم.

وی افزود: ما بر اساس قرآن می‌توانیم با همه کشورها ارتباط داشته باشیم که شرطش این است که آنان با دین و انقلاب ما کاری نداشته باشند و دشمنی نکنند البته به‌خصوص بعد از برجام باید مواظب نفوذ آنان باشیم.

این مفسر قران کریم اضافه کرد: آمریکا و غرب در طول هشت سال دفاع مقدس به جنگ ما آمدند و از صدام حمایت کردند و امروز هم با ما دشمنی دارند. ما طبق دستور قرآن حتی با کفاری که کاری به دین ما ندارند می‌توانیم رابطه برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه دو نوع جنگ وجود دارد، گفت: یکی جنگ سرد و دیگری گرم است که ابزار آن تفنگ و اسلحه و بمب است اما اسلحه جنگ نرم هوشیاری و بیداری و بصیرت است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه زمان‌شناسی کار بسیار مهمی است، اظهار داشت: باید بدانیم الآن در چه شرایطی هستیم امروز دشمنان فرهنگ ما را مورد هجوم قرار داده‌اند و باید با تبعیت از روحانیت که مرزبان دین هستند از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

موفقیت‌های امام خمینی(ره) به دلیل انس با قرآن بود
وی با اشاره به برداشت‌های متفاوت از قرآن کریم اضافه کرد: برخی از قرآن فقط جهاد دفاعی را فهمیده‌اند اما کسی مانند امام خمینی(ره) انواع مختلفی از جهاد را از قرآن برداشت کرده که این فهم دقیق‌تر و کامل‌تر است.

مرجع تقیلد شیعیان اظهار داشت: امام خمینی(ره) همه برنامه‌های زندگی خود را از قرآن می‌گرفتند و بر اساس آن هم انقلاب کردند که ۵۰ نفر از سیاسیون دنیا در کتابی که نوشته‌اند از قدرت روحی امام تعریف و تمجید کرده‌اند.

وی افزود: امام هر روز قرآن می‌خواندند و هر فرصت بیکاری که داشتند سراغ قرآن می‌رفتند و انس عجیبی با آن داشتند و موفقیت‌های ایشان نیز به دلیل همین انس با قرآن بود.

آیت الله نوری همدانی تفقه در دین و قرآن را وظیفه طلاب دینی برشمرد و گفت: تدبر و تفقه در قرآن برای فقها مانند برکاتی است که بهار برای انسان دارد.


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله پورمحمدی با آیت الله العظمی نوری همدانی