سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت به وضعیت رکود فعلی توجه ویژه‌ای کند/ رخوت وزارتخانه‌ها به استان‌ها هم سرایت کرده


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم آذرماه 94) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت عصمت و اربعین حسینی، هفته بسیج را به همه بسیجیان کشور تبریک گفت و اظهار داشت: نیروی بسیج می‌تواند مانع نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای شود.

وی با اشاره به برگزاری برخی برنامه های مغایر فرهنگ اسلامی ایرانی در استان خراسان جنوبی افزود: این برنامه‌ها موجب آزرده خاطر شدن خانواده شهدا، اقشار مختلف مردم و دانشجویان شد که لازم است که همه دستگاه ها نسبت به مباحث فرهنگی حساسیت بیشتری داشته باشند تا چنین فاجعه‌ای دیگر تکرار نشود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خرسند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: لازم است سند مکتوب و مدونی توسط دولت در خصوص اجرای زمانبندی و مرحله ای اقتصاد مقاومتی تدوین شود تا سالیانه گزارشی به مردم و مجلس ارائه شود این کار باعث می‌شود اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده نشود.

عبادی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های خداوند برای مردم ایران نعمت امنیت است ادامه داد: در منطقه پر از ناامنی خاورمیانه، ایران اسلامی کاملا امن است که این نعمت توسط تلاش خستگی ناپذیر سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات و بسیج به وجود آمده است که لازم می دانم از این نیروها تقدیر و تشکر کنم.

این نماینده خطاب به رئیس جمهور گفت: بسیاری از وزارتخانه‌ها بی‌انگیزه، بی‌تحرک و کم‌تحرک هستند تا حدی که بی‌انگیزگی آنها را همگان متوجه شدند متأسفانه این رخوت به سیستم اجرایی استانی هم سرایت کرده است.

وی توصیه کرد: افراد جوان تر، با نشاط تر، با انگیزه تر وارد کابینه دولت شوند تا کشور شاهد تحرک و پویایی بیشتر در تمام عرصه ها باشد.

عبادی اظهار داشت: جای تأسف دارد که با وجود تذکرهای مکرر از تریبون مجلس و در جلسات متعدد همچنان اعتبارات استان خراسان جنوبی متناسب با شأن این استان نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این در شرایطی است که استان هایی که دارای زیربنای مناسب تری هستند اعتبارات بیشتری در بودجه سالیانه دارند اعتقاد دارم عدالت در بین استان ها رعایت نمی‌شود و استان خراسان جنوبی با تمام محرومیت های اقتصادی و مشکلات فراوان خشکسالی باید از اعتبارات بیشتری برخوردار شود.

نماینده مردم بیرجند با بیان اینکه 1600 پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد تأکید کرد: برای تکمیل این پروژه ها نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم بنابراین لازم می‌دانم در بودجه سال 95 دولت اعتبار مناسبی برای راه آهن بیرجند، دو بانده شدن محور بیرجند به سربیشه و قائن اختصاص دهد.

به گفته این نماینده بیمارستان 220 تختخوابی رازی نیازمند اعتبار برای تجهیز دستگاه‌های پزشکی است.

عبادی با انتقاد از وضعیت مبهم انتقال آب به استان خراسان جنوبی از دولت خواست نسبت به رفع مشکلات خشکسالی کشاورزان و دامداران که باعث مهاجرت آنها به حاشیه شهرهای بزرگ شده است اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است دولت به صنایع غیر از خودرو سازی نیز توجه کند عنوان کرد: شایسته نیست که بعد از گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم شاهد تعطیلی شهرک‌های صنعتی باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دولت خواست در عرصه اقتصادی توجه ویژه ای به وضعیت رکود داشته باشد تا در آینده شاهد پویایی و بالندگی اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توجه ویژه دولت به صنعت خراسان جنوبی و کاهش سود بانکی