سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصاویری از آداب و رسوم مردم قرقیزستان


فارس/ جمهوری قرقیزستان در شمال شرق آسیای مرکزی در ناحیه «تیان‌شان» و جنوب خاوری ارتفاعات «پامیر ـ آلای» قرار دارد. مساحت قرقیزستان 500 هزار کیلومتر مربع است که تقریباً به اندازه مجموع مساحت کشورهای پرتغال، هلند، بلژیک و سوئیس وسعت دارد و از لحاظ مساحت مقام چهارم را در میان کشورهای آسیای مرکزی داراست.

قرقیزها یکی از قدیمی‌ترین اقوام باستانی آسیای مرکزی هستند. این قوم که در زمان باستان خط و زبان مخصوص خود را داشتند متأسفانه بر اثر گذشت زمان و تطورات تاریخ، آثار مکتوب و با ارزش خود را از دست داده‌اند، برجسته‌ترین اثر باستانی جاودانه ملت قرقیز «داستان حماسی ماناس» است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه مردم قرقیز، تاکید بر ضرورت حفظ سنتهاست، به تازگی 2 سنت باستانی یعنی تعطیلات نوروز (سال جدید قرقیزها) و عید قربان در این کشور مجدداً از سر گرفته شده است. فرهنگ ملت قرقیز از دیرباز دارای سنت کوچ‌نشینی بوده و نشأت گرفته از قبایل ساکها، اوسونها، گونها، ترکها و مغولها است که منابع دستنویس و آثار باستانی قرقیزستان گواه این مدعاست. زندگی کوچ‌نشینی قرقیزها، قرن‌ها تأثیر عمیقی بر فرهنگ این جمهوری گذاشته و اکنون نیز مردم در این کشور همچنان با حال و هوای همان ایام با یکدیگر با مهربانی و عطوفت برخورد می‌کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آداب و رسوم