سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روابط روسیه و چین عاملی تعیین‌کننده در سیاست جهانی است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه چینی "مردم"، تصریح کرد: روابط چند بعدی بین روسیه و چین، در اوج خود قرار گرفته است. روابط مسکو و پکن به عامل مهمی در سیاست جهانی تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: اجازه بدهید تاکید کنم که روسیه و چین همکاری راهبردی خود  را در امور بین المللی حفظ کرده اند و روابط دوجانبه پکن و مسکو به عام مهمی در سیاست جهانی تبدیل گشته است.

نخست وزیر روسیه گفت: اگر روابط بین سایر کشورها نیز مثل روابط روسیه و چین بود، جهان امروز مکان بهتری شده بود.

مدودف اظهار داشت: مسکو و پکن مخالف جدی فشار علیه حاکمیت کشورها از طریق راه های مختلف از جمله تحریمهای یکجانبه و استفاده از زور یا معیارهای دوگانه هستند.

چین شریک تجاری مهمی برای روسیه به شمار می رود. در شرایط کنونی، دو کشور در زمینه های مختلفی از جمله انرژی، زیرساخت، بخش مالی و نظامی همکاری می کنند.

مدودف قصد دارد از فردا دوشنبه سفر 4 روزه ای را به چین آغاز کند. در جریان این سفر، مدودف در نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای شرکت خواهد کرد. وی همچنین با نخست وزیر چین نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قیمت بلیطهای جام جهانی سال 2018 روسیه تعیین شد