سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت اسپانیا طرح جدایی کاتولینا را به دیوان عالی برد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات اسپانیا اعلام کردند، دولت این کشور طرح جدایی کاتالونیا را در دیوان عالی اسپانیا به چالش کشید.

پارلمان منطقه کاتالونیای اسپانیا که در انتخابات اخیر به کنترل استقلال‌طلبان درآمده، دو روز پیش با اکثریت آرا طرح استقلال از مادرید را تصویب کرد. 

بر اساس این طرح که با اتحاد دو حزب استقلال طلب «جونتس پل سی» (متحد برای آری) و «اتحاد مردمی» به تصویب رسید، دولت این منطقه مکلف شده است که برای استقلال از اسپانیا تا سال 2017، تلاش کند.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا چنین طرحی را غیرقانونی خوانده بود و اعلام کرده بود که با آن مقابله خواهد کرد.

«سوریا سانز د سنتاماریا» معاون نخست‌ویر اسپانیا پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «اگر طرح روز دوشنبه تصویب شود... ما فورا به دادگاه (قانون اساسی) خواهیم رفت.»

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، جنجالی‌ترین بند از مصوبه روز دوشنبه پارلمان کاتالونیا احتمالا ماده‌ای است که اعلام می‌کند پارلمان کاتالونیا دیگر خود را ملزم به اجرای تصمیمات نهادهای اسپانیا به خصوص دیوان قانون اساسی نمی‌داند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
جانشین چاوز در دیوان عالی ونزوئلا