سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاندیداهای معرفی شده برای عضویت در هیأت مدیره «مؤسسه خانه ملت» سابقه کار رسانه‌ای ندارند


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به انتخاب 6 نفر از اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی برای عضویت در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت انتقاد کرد و اظهار داشت: بر اساس اساسنامه جدید، قرار است هیأت مدیره‌ای برای خبرگزاری خانه ملت در نظر گرفته شود که باید 3 نفر از نمایندگان مجلس عضو هیأت مدیره این خبرگزاری شوند.

وی افزود: کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس طبق قانون، 6 نفر از نمایندگانی را که در این کمیسیون رأی آوردند، برای انتخاب به صحن علنی معرفی کرده که قرار است از بین آنان 3 نفر انتخاب شوند، بنده خودم اصلاً کاندیدا نبودم اما باید بگویم از بین 14 نفری که نامزد عضویت در این هیأت مدیره شده بودند، کمیسیون آیین‌نامه 6 نفر که همگی عضو این کمیسیون هستند و البته هیچ سابقه کار رسانه‌ای هم ندارند را انتخاب و به صحن علنی معرفی کرده است تا در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت برگزیده شوند.

رسایی ادامه داد: اگر این 6 کاندیدا سابقه رسانه‌ای داشتند در برگه‌هایی که در صحن علنی توزیع شده، می‌نوشتند، شاید از نظر شکل ظاهری آیین‌نامه داخلی مجلس، کار خلافی انجام نشده باشد، اما این درست نیست که کمیسیون آیین‌نامه داخلی همکاران دیگری که سابقه رسانه‌ای داشتند و به درد آن مؤسسه می‌خوردند را انتخاب نکند و 6 عزیزی که فقط عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی هستند را انتخاب کند.

وی تأکید کرد: این اقدام کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس صحیح و درست نیست و بهتر بود افرادی که سابقه کار رسانه‌ای داشتند و سال‌ها خبرنگار بودند و در این عرصه فعالیت کردند، انتخاب می‌شدند.

در ادامه ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر رسایی گفت: اگر کسانی که تجربه بیشتری در حوزه کار رسانه‌ای داشتند برای عضویت در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت معرفی می‌شدند، بهتر بود اما بالاخره اقدام کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در چارچوب قانون بوده و افراد کاندیدا خودشان را به این کمیسیون معرفی کردند و در نهایت 6 نفری که بالاترین و بیشترین رأی را داشتند، انتخاب شدند.

به گزارش فارس، مهرداد لاهوتی، محمدرضا پورابراهیمی، سیدهادی حسینی، محسن صرامی‌فروشانی، موسی غضنفرآبادی و غلامرضا کاتب، 6 کاندیدایی هستند که از سوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس برای انتخاب 3 نفر از بین آنها برای عضویت در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت معرفی شدند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با عضو هیأت مدیره انجمن وارد کنندگان برنج