سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش تعداد زایمان ها در استان فارس


به گزارش خبرنگار ایرنا ،دكتر محمد هادی ایمانیه عصر یكشنبه در مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استانی و كشوری در شیراز با تقدیر از 66مامای نمونه ملی و استانی در دانشگاه علوم پزشكی شیراز از پیشگام بودن فارس در كاهش آمار سزارین در كشور خبر داد و افزود: افزایش جمعیت با كاهش سزارین ها و افزایش زایمان های طبیعی به دست آمده است و این توفیق بزرگی است كه در سالهای آتی نیز باید تداوم داشته باشد.
وی گفت: در دو سال گذشته، پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت از آرزوهای ما این بود كه جریان تعرفه زایمان طبیعی با تعرفه سزارین یكی شود كه با تدابیر اندیشیده شده، آمار سزارین در همه كشور و به ویژه استان فارس كاهش پیدا كرد و رتبه نخست كاهش سزارین به استان فارس تعلق گرفت.
دكتر ایمانیه با بیان اینكه در سال های گذشته استان فارس، بالاترین آمار سزارین در كشور را داشت، افزود: استاندارد بین المللی سزارین بین 15 تا 20 درصد است، اما در فارس 68 درصد از زایمان ها به صورت سزارین انجام می شد كه آمار بالایی محسوب می شود و خطرات خاص خود را به همراه داشت.
وی ادامه داد: با تلاش و كمك استادان دانشگاه، متخصصان زنان، ماماها، پرستارها، معاونت های درمان و بهداشتی و همچنین رسانه ها، موفق شدیم بالاترین نرخ كاهش سزارین كشور را داشته باشیم و از این آمار از 68 درصد به 50 درصد كاهش پیدا كرد كه این 18 درصد، كاهش قابل توجهی است.
دكتر ایمانیه تلاش برای كاهش این آمار به رقم 40درصد در سال جاری را افق تعریف شده امسال دانست و گفت : توجه به سلامت مادران زایمان اولی برای نخستین بار در فارس یكی از اولویت هایی است كه در نظر گرفته شده است و ماماها نیز در این عرصه رسالت و مسئولیت مضاعف دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، اضافه كرد: طرح توجه به زایمان اولی ها برای كاهش آمار سزارین ابتكاری بود كه برای نخستین بار در شیراز مطرح شد و در سطح كشور مورد پذیرش قرار گرفت، توسعه مراكز زایمان طبیعی، مراكز زایمان فیزیولوژیك و مراكز زایمان بدون درد، از دیگر كارهای خوبی بود كه در سطح كشور و استان فارس انجام شد.
ایمانیه گفت: با اعتباراتی كه از وزرات بهداشت گرفته ایم، در تمام بیمارستان های شیراز و شهرستان ها كه در آن ها زایمان انجام می گیرد، در حال راه اندازی مراكز زایمان طبیعی و بدون درد هستیم كه تعدادی از این مراكز راه اندازی شده و امیدواریم تا نیمه نخست سال، این هدف به صورت كامل تحقق یابد.
وی افزود: با اجرای این طرح ها، بانوان می توانند در كنار همسر خود زایمان طبیعی انجام دهند و در واقع این امر احساس آرامش بیشتری به مادر می دهد تا در محیطی آرام تر زایمان داشته باشند و تجربه خوبی از یك زایمان طبیعی فیزیولوژیك برای آنان ایجاد شود.
/ 5054/6113

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمایت فارس های استان فارس از کولبران زحمتکش کردستان