سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسئولان دقت کنند برجام به الجزایر جدید تبدیل نشود/ مبادا به هر بهایی از شروط رهبری غفلت شود


قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه بدعهدی مسئولان امریکایی که مانند آن در قرارداد الجزایر دیدیم، مسئولان کشورمان چه تدابیری را باید بیاندیشند که برجام به قرارداد الجزایر جدید تبدیل نشود، گفت: از قدیم گفته‌اند که آزموده را آزمودن خطاست و تجربه بهترین معلم است. آمریکا هم همواره ثابت کرده است که هیچ گاه خیرخواه ایران نبوده و نیست.

وی با اشاره به سابقه بدعهدی آمریکا از کودتای 28 مرداد تاکنون اظهار داشت: آمریکا همواره نگاه تاکتیکی داشته و هرگاه قرارداد و یا تعهد کوچکی را امضا کرده است، قیودی را با این عنوان که «آمریکا حتی الامکان تلاش می‌کند» در آن قرار داده تا بتواند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کند و بگوید بیش از این نمی‌توانم اقدامی انجام دهم.

جعفری با اشاره به ضرورت مراقبت مسئولان در اجرای برجام تصریح کرد: ای کاش مسئولان به دعوت و صبر و مقاومت مردم اعتقاد داشتند تا بندهایی از برجام به این شکل تصویب نمی‌شد و من بارها گفته‌ام که اگر مسئولین در همه قوا به معنای کلی آن اراده جدی‌تری داشتند ، بخشی‌هایی از برجام می‌توانست محکم‌تر و دقیق‌تر تنظیم شود، بنابراین اکنون باید در اجرا دقت بیشتری را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند من در دولتمردان این اراده را نمی‌بینم چرا که آنان تنها در باغ سبز را می‌بینند و هرچه گفته می‌شود سعی می‌کنند نادیده بگیرند، حتی کلمه نفوذ که کدی مهم است و رهبری بر آن تاکید دارند سعی می‌کنند تا کاری کنند که معنای واقعی خود را نداشته باشد و یا در زمینه اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم که در سخن از آن گفته می‌شود اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه باید در اجرای برجام دقت لازم را داشته باشیم تصریح کرد: کمیته نظارت بر برجام باید این دقت را داشته باشد تا شروط نه گانه رهبری در آن رعایت شود و امیدوارم مسئولان با نگاه سهل‌انگارانه و به نیت آنکه به هر بهایی برجام اجرا شود، از این شروط غفلت نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان باید مراقبت کنند تا برجام به الجزایر جدید تبدیل نشود، تصریح کرد: من فکر می‌کنم خیلی از موارد بد عهدی آمریکا وجود دارد که قرارداد الجزایر یکی از این موارد است و ما باید دقت لازم را در اجرای برجام داشته باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پاسخ رئیس جمهور به نامه رهبری درباره شروط اجرای برجام